Песента на Луис Фонси Despacito стана най-стриймваната песен на всички времена, само шест месеца след излизането си, съобщава ВВС.

Хитовият сингъл е бил пускан 4.6 милиарда пъти във всички стрийминг услуги, като измести Sorry на Джъстин Бийбър, която преди това държеше титлата. „Това, което се случи с тази песен, е просто лудост“, каза Фонси, който идва от Пуерто Рико и пее на испански.

Не искам да използвам думата инцидент, защото опитвах да напиша хит, но не очаквах да стане толкова популярен. Просто исках да накарам хората да танцуват“, допълва изпълнителят.

39-годишният певец твърди, че глобалният успех на песента му, която достигна до първото място в класациите в 35 страни, му е дал надежда в настоящата политическа обстановка.

Идвам от Пуерто Рико и живея в Маями. Сега живеем в интересно време, в което хората искат да ни разделят. Те искат да градят стени. А една песен събра хора и култури, това ме кара да се гордея“, споделя Фонси.

Заглавието Despacito, в превод от испански, означава "бавничко" и се отнася до скоростта на техниките за съблазняване на Фонси. Песента достигна до първото място в Латинска Америка, когато беше пусната през януари, но стана популярна и в англоговорящия свят, след като Джъстин Бийбър чул песента в нощен клуб и поискал да добави стих.

Неговата версия на песента, известна като Despacito (Remix), се превърна във феномен в стрийминг услугите, най-вече в Spotify и Apple Music. Сега тя е четвъртото най-гледано видео на всички времена в YouTube и бързо стопява разликата с първите три песни, които вече са на няколко години.

Ръководителят на Universal Music Group сър Лусиан Грейндж заяви, че успехът на Despacito показва, че стриймингът демократизира музикалния пазар. „Стриймингът позволи на песен с различен бийт, от различна култура, на различен език да постигне това съчетание от успех и удоволствие“, каза той пред ВВС.

Индустрията беше доминирана от англоговорещи артисти в последните 50 години, но стриймингът ще продължи да помага на артистите от Латинска Америка да постигат глобален успех“, допълва Грейндж.

Успехът на Despacito вече има и научно обяснение Какво превръща една песен в мехлем за слуха?

Разбира се, рекордите ще продължат да падат, наред с растежа на стрийминг услугите, които дават на потребителите достъп до голям набор от музика на поискване срещу месечна такса.

През март
Spotify съобщи, че е достигнала 50 милиона абонати. Apple Music, която все още не е отпразнувала втория си рожден ден, вече има 27 милиона плащащи абонати, докато Google Play, Amazon Unlimited, Deezer, YouTube и десетки други допринесоха за успеха на Despacito.

Критиците отбелязват, че песента никога нямаше да постигне такава популярност без приноса на Бийбърн, но сър Лусиан е откровен за начина, по който Universal е подкрепил бранда на звездата.

„Привличането на Джъстин Бийбър означаваше да вземем нещо, което така или иначе беше на път да се появи, и да го отнесем до висини, които щяха да са немислими, когато пишехме песента. Бяхме на едно равнище и той ни помогна да стигнем до следващото“, сподели Грейндж пред ВВС.