Начинът, по който потребителите правят ежедневните си разходи, все повече се измества към интернет, показва периодичното проучване на Nielsen Online. През 2008 г. 7% от продажбите в САЩ са направени през мрежата.

Развитието на търговията в интернет и ръстът на продажбите с между 25-30% за последните четири години карат Nielsen да смятат, че между 2008 и 2012 г. предстои ръст на този тип търговия с почти 200%.

Причината е по-удобното пазаруване, по-големият избор и по-ниските цени.

Това означава, че вашите деца изобщо няма да пазаруват по начина, по който вие правите това.

Например те ще използват удобството, че няма да има нужда да обиколят или проучват офертите на няколко магазина, преди да направят покупките си. Ролята на цените на ежедневните продукти, на която повечето хора днес не обръщат толкова внимание, колкото на близостта на магазина, ще нараства с развитието на продуктите за бързо сравняване на цените.

Важна промяна, която ще внесе онлайн търговията, е скъсяването на дистанцията между водещите брандове и малките марки с изчезването на физическите структури, които поддържат разликата между тях.