Германската компания Deutsche Bahn днес преодоля един символичен етап от продължителната си битка срещу монопола на Eurostar.

Високоскоростен влак Ай Си И3 (ICE3) на Deutsche Bahn днес направи първия си изпитателно пътуване без пътници в тунела под Ламанша, тръгвайки от Франция, за да покаже, че може да се движи по тази линия, информира Франс прес.

За първи път пътнически влак на друг оператор освен Евростар се движи по тунела под Ламанша, отбелязва АФП. При пробното си пътуване влакът на Deutsche Bahn се движеше с 30 километра в час, както предвижда регламентът.

Линията под Ламанша, която е най-често използваната железопътна връзка в света, според Eurotunnel, компанията оператор, се отваря за конкуренция в рамките на либерализирането на железопътния пътнически трафик в ЕС.

Влакът, произведен от германската компания Siemens, е последното поколение на германския еквивалент на високоскоростния френски влак (Те Же Ве), отбелязва АФП. С дължи 200 метра влакът навлезе днес в 13:30часа местно време в тула при Кале под погледите на работници на Евротунел и двайсетина британски и френски журналисти.

Тунелът продължава да бъде запазена територия на Eurostar, филиал на френския конкурент на Deutsche Bahn - Националната железопътна компания (SNCF), макар че официално европейският жп транспорт е отворен за конкуренцията от вече близо година при трансграничните връзки.

От пускането в експлоатация на тунела през 1994 година Евростар, филиал с 55 на сто на френската железница, с 5 на сто на белгийската и с 40 на сто на британската, е монополист по тази отсечка, която свързва с високоскоростни влакове Франция, Белгия и Великобритания.

Източник: БТА