Коледните и новогодишни разпродажби в САЩ, традиционно смятани за показател на покупателната способност на американците, отчитат ръст от 3.6% според анализатори, съобщава РИА Новости.

Сред топ-покупките през празничните дни се оказаха брилянтите и компютрите.

Обемът на продажните на „най-добрите приятели на жените" са се увеличили с 5.6% спрямо същия период на миналата година, след като намаленията в някои търговски вериги достигнаха 80%.

„Независимо от кризата, най-купувани се оказаха „вечните" ценности- скъпи бижута и аксесоари на известни дизайнери, както и предмети на изкуството. Богатите американци гледат на тези покупки като на инвестиция", коментира Мат Науер- президент на деловия съвет на Медисън авеню.

Електрониката заема второ място с ръст на продажбите от 5.9%, начело с компютрите.

Като цяло обаче все още прогнозите за декемврийския шопинг остават разнопосочни. Част от анализаторите смятат, че ръстът е над 8%, а други- че има спад от 1% спрямо миналата година.

Търговските вериги ще започнат да оповестяват резултатите от коледните и новогодишни разпродажби, формиращи 40% от годишния обем в търговията на дребно, след 7 януари.

Припомняме, че миналогодишните разпродажби бяха най-слабите за десетилетието със спад от 3.4%.