Емпайър стейт билдинг в Ню Йорк ще бъде осветена в жълто по повод Световния ден на емоджитата, съобщава ВВС.

Това е само едно от многобройните събития, планирани за празника на цветните символи, използвани в кратките съобщения, който се отбелязва на 17 юли. Кралската опера в Лондон ще представи 20 добре известни опери и балети под формата на емоджи в интернет.

В момента има 2666 емоджи в официалния Уникод стандарт, който определя рамките на емоджитата и решава какво трябва да бъде изобразявано. Но компании, като Apple и Google, са свободни да създават собствени дизайни.

Очаква се тази година Twitter да набере финансиране чрез краудфъндинг за нови емоджита. Създателят на Световния ден на емоджитата Джеръми Бърдж, който също така е един от членовете на комисиите на Уникод, казва, че всяка година консорциумът обсъжда стотици молби за нови емоджита.

„Не можете да си купите място в списъка и това влудява компаниите. Трябва да изпълните определени критерии. Трябва да подадете молба, брандове и лога не са разрешени“, отбелязва Бърдж.

Някои звезди, като Ким Кардашян и Джъстин Бийбър, пуснаха собствена линия емоджи, които феновете им могат да купуват, но според Бърдж клиентите трябва да знаят, че те имат ограничения. „Кимоджитата и Джъстмоджитата са стикери. Те не функционират във всяко приложение, трябва да ги свалите, те няма да дойдат на телефона ви“, казва той.

Календар

Емоджитата съществуват от 90-те години на миналия век и Apple ги включи за първи път в клавиатурата на iPhone-те си през 2011 г. Първият Световен ден на емоджитата се отбеляза през 2014 г. Датата 17 юли беше избрана, защото се появява върху емоджито за „календар“.

„Мисля, че емоджитата са ОК. Някои хора не ги харесват, защото не са официални“, казва д-р Лаура Домингес, доцент по лингвистика в университета в Саутхемптън. „Струва ми се, че те са полезни за някои неща и понякога емоджитата имат по-голямо значение и изразяват повече от думите. Ако едно емоджи може да изрази същото съобщение, което можете да кажете с цяло изречение, защо да не използвате емоджи?“, допълва тя.

Смях през сълзи

Въпреки популярността им, емоджитата вероятно няма да изместят писмения език и да бъдат признати като отделен език, казва д-р Домингес. „Целите на езика са комуникация и мисъл. Нуждаете се от език, за да мислите. Можете ли да мислите в емоджита?! Смятам, че дори хора, които ги използват много, за да комуникират, вероятно не прибягват до тях, когато мислят“, допълва тя.

Според компанията Swiftkey, най-използваното емоджи във Великобритания през 2016 г. е било лицето, което се смее през сълзи. На второ място е лицето, което праща въздушна целувка, а червеното сърце е на трето място по популярност.

Бърдж казва, че настоящият му фаворит е ракетата за „да тръгваме“. „Дори любимото ми емоджи ми доскучава след твърде дълго използване. Не искате да ядете твърде много любимата си храна“, празнава Бърдж.

Във връзка със Световния ден на емоджитата списание Glamour публикува шест любопитни факта:

1. Най-използваното емоджи във Facebook е лицето, което се смее през сълзи. То беше на първо място по популярност и в Twitter миналата година.

2. На второ място е човечето със сърца вместо очи.

3. Американските потребители на социалните мрежи явно са станали малко по-щастливи тази година. През 2016 г. най-популярното емоджи в Twitter отвъд океана е било гневното, озадачено лице. Тази година победител сред американските потребители на Facebook е превиващото се от смях емоджи.

4. Потребителите на Facebook Messenger отдават предпочитание на емоджитата, изразяващи любов. Във Великобритания, Тайланд, Канада и Бразилия водещите емоджита в Messenger са свързани със сърце. В САЩ и Индия лицето, изпращащо въздушни целувки, доминира емоджи разговорите.