Huawei никога не е крила плановете си да се превърне в лидер на световния пазар на мобилни телефони. Китайската компания направи още една крачка напред в това съревнование, като за първи път заема второ място сред производителите на мобилни телефони в света, измествайки Apple през юни и юли.

Това покава последното изследване “Пулсът на пазара“ на компанията Counterpoint, цитирано от испанския вестник El Pais.

Според изследването Huawei ще запази второто място и през август, благодарение на солидните продажби миналия месец. Китайската компания е постигнала пазарен дял от 12% през юли, като изпреварва с малко Apple, но е далеч след Samsung, чийто пазарен дял надхвърля 20%.

Въпреки това нито един от смартфоните на Huawei не е сред десетте най-продавани в света. В тази класация лидери продължават да са Samsung с четири устройства сред най-продаваните, Apple с три, Oppo с две и Xiaomi с едно.

Най-продаваните мобилни телефони в света през юли са iPhone 7 и iPhone 7 Plus на Apple с пазарен дял от съответно 4% и 2.9%.

Китайската компания Oppo е постигнала голям растеж в цял свят благодарение на популярността на моделите й, включително луксозния Oppo R11 и средната гама Oppo A57, които заемат съответно трето и четвърто място.

Следват Samsung Galaxy S8, Xiaomi Redmi Note 4X и Samsung Galaxy S8+. Телефонът на Apple iPhone 6 е получил импулс през юли и заема осмо място сред най-продаваните в света, като изпреварва Galaxy J7 на Samsung.

Десетката допълва друг телефон на Samsung – Galaxy AS 2017.

Източник: El Pais

„Въпреки че Huawei успя да се изкачи до второто място в света, изглежда изненадващо, че нито един от моделите й не е сред десетте най-продавани. Това се дължи на големия й каталог, въпреки че й липсва наистина отличаващо се устройство.

Големият каталог позволява на Huawei да се сражава на няколко фронта, но не допринася за разпознаваемостта на марката като цяло. Huawei се нуждае от това, ако продължи да увеличава пазарния си дял.

Макар че компанията намали каталога си от устройства, вероятно ще трябва също така да опрости още повече гамата си от продукти, както го направиха Oppo и Xiaomi, влагайки повече усилия в по-малък брой продукти“, отбелязва Павел Наия, старши-анализатор в Counterpoint.

Големите събития през есента

Но трябва да изчакаме есента, за да видим дали картината от лятото за водещите производители на умни телефони ще се превърне в тенденция. Очаква се големите марки да обновят луксозната си гама.

Apple поставя началото на 12 септември с представянето на два модела iPhone – iPhone 8 и още едно устройство, чието име не се разкрива. Samsung пуска в продажба на 14 септември флагмана си Galaxy Note 8, който подобряваше вътрешни рекорди в периода на предварителните поръчки, започнал от 23 август.

Huawei ще обнови звездния си фаблет с нов Mate 10 на 16 октомври. Растежът на китайската компания е много по-висок от този на двата й основни конкурента – Apple и Samsung, но тя се нуждае от по-голямо присъствие на северноамериканския и азиатския пазар.

„По-слабото присъствие в Южна Азия, Индия и Северна Америка ограничава потенциала за растеж на Huawei в краткосрочен и средносрочен план. Тя зависи до голяма степен от местния си пазар в Китай, където има лидерска позиция, както и на пазарите в Европа, Латинска Америка и Близкия изток“, отбелязва Питър Ричардсън, директор на отдел „Проучвания“ в Counterpoint.