Френският конгломерат за луксозни стоки LVMH предлага 14.5 млрд. долара за придобиването на американския си конкурент Tiffany & Co, разкриват хора, запознати с темата, цитирани от Reuters.

Новината идва в момент, в който щатският търговец на луксозни бижута понася удар от войната на мита между Вашингтон и Пекин.

LVHM, която е собственост на един от най-богатите хора в света Бернар Арно, търси начин да разшири присъствието си на американския пазар. По-рано през този месец компанията е подала необвързваща предварителна оферта за придобиването на Tiffany, разкрива източник на новинарската агенция.

Офертата на LVHM оценява Tiffany на около 120 долара на акция, споделя друг източник. Към края на миналата седмица книжата на Tiffany се търгуваха срещу 98.55 долара за лот.

Tiffany, от своя страна, са наели съветници, които да изкажат становище по офертата, но все още няма официален отговор, като не е ясно дали компанията ще заложи на предложението или не.

Източниците на Reuters са пожелали анонимност, тъй като цялата сделка е конфиденциална. LVHM и Tiffany са отхвърлили молбите за коментар.

LVHM, която стой зад брандове, като Fendi, Christian Dior и Givenchy, се представя доста силно през последните няколко години, главно поради тенденцията сред китайските потребители да проявяват интерес към западните луксозни стоки.

От друга страна, Tiffany не могат да се похвалят с подобен успех. Освен търговската война между САЩ и Китай, проблеми за компанията произлизат и от по-ниските китайски данъци, което води до двуцифрен спад на продажбите сред китайските туристи, които просто могат да купят същата стока по-евтино у дома.

1/3 от продажбите на луксозни стоки в света се дължат на КитайЦените на луксозните стоки в Китай падат с ¼ през последната година.


И двете компании от дълго време разчитат и на Хонконг, който се превърна устойчиво в един от азиатските финансови центрове. Сега обаче, поради протестите в града, продажбите намаляват.

LVHM обаче успя да надскочи прогнозните приходи през третото тримесечие, въпреки драмите в Хонконг. През август пък Tiffany обяви тримесечни резултати, които също изпревариха очакванията на анализаторите, главно поради по-ниски разходи за маркетинг.

В последно време Tiffany разнообрази портфолиото си с по-достъпни стоки, опитвайки се да привлече милениалите, които залитат по конкуренти, предлагащи бижута на по-евтини цени.

Централата на LVHM се намира в Париж, като компанията се управлява от семейство Арно, водено от Бернар Арно, който е четвъртият най-богат човек в света с лично състояние от 76 млрд. долара, по данни на Forbes.

Според класацията на Bloomberg Арно е даже на трета позиция, изпреварвайки Уорън Бъфет, с нетно състояние от 96.5 млрд. долара.