Един продукт - различно качество в различните страни

2237
Един продукт - различно качество в различните страни

Водещи мултинационални компании за храни и напитки опаковат продукти с различно качество, предназначени за доставяне в различни европейски страни, под едно и също наименование.

Това показва изследване, направено от Словашката асоциация на потребителите, съобщи "ЮрАктив Словакия".

Асоциацията е проверила избрани маркови храни, купени от супермаркети в осем страни членки на ЕС: Германия, Австрия, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния и България.

"Продуктите с по-ниско качество са били предназначени за така наречените нови страни членки на ЕС", заяви пред журналисти председателят на сдружението Милош Лауко при представянето на изследването. "Няма случай, в който продуктът с по-ниско качество да е пуснат на германския или австрийския пазар", отбеляза той.

Проверените продукти са напитки с марката "Кока-Кола" (Coca-Cola), шоколад "Милка" (Milka), черен и червен пипер на "Котани" (Kotanyi), разтворимо кафе "Нескафе голд" (Nescafe Gold), кафе на зърна "Якобс крьонунг" (Jacobs Kroеnung) и кафе "Чибо еспресо" (Tchibo Espresso).

Всички те са изследвани в лаборатории, акредитирани от словашкия Национален институт по ветеринарна медицина и безопасност на храните.

Оказва се, че качество на всички взети проби е сходно само при шоколада "Милка". При пипера "Котани" обаче са отчетени най-големи несъответствия между отделните страни, посочва "ЮрАктив Словакия".

Въпреки че "Котани" опакова в една единствена фабрика продуктите си, предназначени за всички пазари, съдържанието на пакетите се различава, допълва изданието.

Продуктите, купени в Унгария, Словакия и Австрия са били по-влажни, отколкото стандартите изискват, а онези, предназначени за българския пазар, са съдържали твърде много стрити или наранени семена в сравнение с останалите, като нежелателните примеси възлизат на 10 процента.

Червеният пипер за България междувременно съдържал само 108,9 грама екстракт от червен пипер на килограм при близо 140 грама на килограм в пакетите за австрийския пазар.

Що се отнася до "Кока-Кола", пробите са послужили като потвърждение на ширещите се твърдения, че версиите на безалкохолната напитка, продавана в Словакия, Унгария, България и Румъния, съдържа изоглюкоза, направена от царевица, която е много по-евтина от истинската захар (захароза), добавяна към напитката в Германия, Австрия, Полша и Чехия.

Компанията е заявила пред "ЮрАктив Словакия", че изоглюкозата се използва и в САЩ, и е уточнила, че това несъответствие е в резултат на технически съображения в производствения процес.

Словашката асоциация на потребителите, която лобира за подобряване на потребителските права и информация в Словакия, твърди, че ако компаниите предлагат гаранции за качеството, то тогава те трябва да бъдат спазвани във всяка страна на разпространение.

Резултатите от проверките са предадени на еврокомисаря по здравеопазването и въпросите на потребителите Джон Дали при неотдавнашно негово посещение в Словакия, отбелязва "ЮрАктив Словакия".

В момента ЕС обмисля да въведе нови строги правила за поставяне на етикети върху храните, за да помогне на потребителите да правят здравословен избор и да се справят със затлъстяването, припомня изданието.

Източник: БТА

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg