80% от младите потребители на интернет в Европа са сигурни, че данните им се ползват без тяхно знание и съгласие с търговски цели. Това показва изследване на Европейската комисия.

Комисарят за защита на потребителите Меглена Кунева настоя днес в Брюксел съществуващите сега правила да бъдат пригодени към електронната търговия, която съществува благодарение на обмена на лични данни, независимо дали техният притежател е дал изричното си съгласие за това.

Неотдавна сайтът за социални контакти Facebook стана обект на голям скандал - тихомълком беше вкарана клауза, според която ползвателите на мрежата завинаги й предоставят личните си данни.

Случаят е показателен за това колко деликатен е въпросът с личните данни на всеки ползващ интернет. Чрез данните сайтовете изграждат профил на потребителя и му предлагат само определени стоки и услуги, а други остават скрити. Феномен, който ЕК нарича „търговска дискриминация":

ЕК иска правилата за защита на потребителите да бъдат осъвременени, за да отговорят на бума на електронната търговия. Защото този тип индустрия съществува не благодарение на паричния капитал, а именно на личните данни.

Не само, че не е безплатно, но понякога е и доста скъпо. Затова бъдете бдителни и четете внимателно - в случая с Facebook едва един от общо 175 млн. ползватели на мрежата беше забелязал скандалната клауза.

Източник: БНТ