Проект за закон за бюджета, който си проправя път през френския парламент, може да принуди купувачите на автомобили да преосмислят придобиването на най-неикономичните модели на Porsche, Ferrari или Lamborghini.

Правителството на втория най-голям автомобилен пазар в Европа планира да увеличи повече от два пъти “малуса”, или сумата, която потребителите трябва да плащат въз основа на вредните емисии на автомобила си, като тя ще достига 50 000 евро през 2022 г.

Предложението би увеличило и без друго най-високите данъци на континента за замърсяващите автомобили, пише Bloomberg.

“Това би било относително лоша новина за суперколите, както и за луксозните и ексклузивни автомобили, като ще окаже влияние върху вноса на чуждестранните коли,” казва Фелипе Муньоз, анализатор в Jato Dynamics.

Правителствата по света предприемат най-различни подходи, за да ускорят смъртта на двигателя с вътрешно горене. Наскоро Калифорния обяви планове за забраната на този вид автомобили след 2035 г.

Китайското правителство наля над 30 млрд. долара в индустрията си за електромобили. Субсидиите пък подкрепиха значително продажбите на хибриди и изцяло електрически автомобили в Европа през лятото.

Други страни в ЕС също налагат специални данъци върху автомобилите по отношение на техните емисии от въглероден диоксид, но никоя държа не таксува толкова, колкото Франция, където максималната сума в момента достига 20 000 евро, според Европейската асоциация на автомобилните производители. За сравнение, максималната сума в Белгия и Италия е 2 500 евро.

Съгласно най-новия малус план на Франция, минималният праг за избягването на такъв данък ще бъде понижаван в следващите две години, а таксите ще бъдат увеличавани, сочи бюджетният документ на финансовото министерство.

Баща и син, продавачи на стари автомобили, забогатяха с $5 млрд. за денТяхната компания все още не е обявила тримесечна печалба, откакто стана публична през 2017 г.

Колите с емисии от над 225 грама въглероден диоксид на километър ще бъдат облагани с максимална сума от 40 000 евро през следващата година и 50 000 евро през 2022 г.

Спортните автомобили на Lamborghini, Ferrari и Porsche, заедно с луксозните модели на Bentley, Rolls-Royce и Mercedes-Benz, са сред тези, които може да бъдат облагани с горната граница, според данни на Bloomberg Intelligence.

Моделите, които ще бъдат таксувани с пълната с най-високата възможна сума, включва Lamborghini Urus и Aventador; Ferrari Portofino и 812; Porsche 718 Spyder и 911; Rolls-Royce Ghost и Cullinan; Bentley Flying Spur и автомобилите AMG G-класа на Mercedes.

По-високите данъчни ставки са заплаха и за SUV-тата, които са сред най-печелившите модели на автопроизводителите.

Според Муньоз от Jato Dynamics хибридите и електормобилите може да са тези, които ще спасят автомобилните марки.

Porsche планира повече от половината от продажбите й през 2025 г. да бъдат генерирани от частични или пълни електромобили. От Daimler AG обявиха планове тази седмица за пускането на първия електрически модел AMG през следващата година.