Някои го наричат краен нарцисизъм, за други това е просто забавление. За Estee Lauder селфитата са тенденция, която помага за увеличаването на продажбите на гримове, пише BBC.

Козметиката е най-бързо растящият отдел на компанията за цялата година до 30 юни с увеличение на оборота от 9%. Собственикът на марки като Clinique, MAC и Bobbi Brown съобщи, че се наблюдава „промяна в предпочитанията на клиентите“. Причината е, че любителите на снимките искат да са готови за обектива през цялото време.

Импулсът помогна за увеличаването на продажбите на Estee Lauder с 4% до 11.2 млрд. долара за годината.
Компанията съобщи, че се наблюдава засилено търсене на червила и фон дьо тен, като растежът във Великобритания е най-осезаем. MAC, Bobbi Brown и Smashbox, които Estee Lauder придоби през 2010 г., регистрираха двуцифрен растеж на продажбите.

“Днес всички правят снимки, а гримът позволява на хората да се променят според настроението им“, казва говорителка на модната марка пред BBC. Тази промяна обаче вероятно не е добра новина за традиционните магазини за дамски гримове.

Днес мъжете и жените е по-вероятно да вземат съвети за грима в интернет от измислени YouTube звезди, които печелят милиони абонати. Estee Lauder привлече Лили Сигх за лице на Smashbox. Тя води със себе си и девет милиона абонати.

“В миналото съветниците за красота в магазините бяха единственият начин да получиш повече информация за продуктите и ползите от тях. Днес клиентите имат много повече избор от гледна точка на начина, по който взаимодействат и научават“, казва говорителката на Estee Lauder.

Компанията съобщи, че продукти като сенките за очи са повишили продажбите си, защото са любими на интернет съветничките за красота.

Многобройните последователи в Instagram също са от полза. Estee Lauder е на път да пусне в продажба линия гримове с дизайнер Виктория Бекъм, която има 12.1 млн. последователи. Същото се отнася и за американския модел Амбър Роуз, лице на линията Flirt Cosmetics, която Estee Lauder пуска онлайн.

Модната марка отбелязва, че козметиката все повече пресича линията на половото разделение. Например, мъжете в Южна Корея купуват козметика и държат особено на красивите вежди, хубава кожа и „блясък“.

В бъдеще Estee Lauder ще продължи да разширява нишата си с парфюми, след като купи престижните марки By Kilian, Editions de Parfums Frederic Malle и Le Labo. Компанията Research and Markets прогнозира, че глобалният козметичен пазар ще нарасне до 675 млрд. долара до 2020 г., така че няма да липсват потенциални нови марки, към които Estee Lauder да насочи интерес.