Естония започна пилотно използване на технологична иновация в кризата, причинена от коронавируса, след като правителството помоли хакери да се присъединят към борбата с пандемията, предава БНР, цитирайки информация на АФП.

Тази седмица е пуснат чатбот – приложение, което отговаря на въпроси за вируса на потребители в реално време.

„Засега ботът Суве може да отговаря на 200 въпроса, но до края на седмицата се очаква да станат 900 или 1000“, казва съветникът на правителството по дигитализацията Мартен Каеватс. По думите му програмата може да справи с отговора на 70 до 85 на сто от задаваните въпроси, а нейната задача е да разтовари кол центровете, създадени във връзка с кризата.

Естонците най-често питат какви са симптомите на коронавируса и къде може да си направят изследвания.

Засега Суве отговаря на английски и естонски, но скоро ще може да го прави и на руски, за да обслужва голямата рускоезична общност в страната.

Суве е продукт на група хакери, известна като eeBot team, които разработиха основите на хакерския "маратон" под наслов „Да хакнем кризата“ на 14 март.

„Идеята за национален чатбот бе в умовете на хората и преди кризата, но хакатонът ни даде реален шанс бързо да я реализираме“, заяви Михаела Снопкова, която ръководи екипа на eeBot team.

Латвия плаща премии от 50 процента върху заплатата на медицитеТова съобщи латвийският министър на здравеопазването Илзе Винкеле


Хакерите използват изкуствен интелект, за да оптимизират начина, по който чатбота разбира различно поставените въпроси.

До момента Естония е съобщила за 369 заразени с вируса, а 7 вече са оздравели.