Когато използвате продукт, за който не плащате, то най-вероятно истинският продукт сте вие.

Facebook сякаш е създаден с единствената цел да доказва тази максима отново и отново...

Социалната мрежа е подала заявление за патентоване на алгоритъм, който работи на база таговете и хаштаговете на потребителите, както и на технология за лицево разпознаване. Целта на системата е да определя с кого потребителите живеят под един покрив, в едно домакинство.

Технологията се казва „Предсказване на демографията на домакинствата на база данни от изображения”. Facebook е подал заявление за патент още през май миналата година, но чак сега информацията става публична, предава Forbes.

Така компанията ще използва снимки от Facebook и Instagram, за да идентифицира хората, след което ще прави връзка с потребителите, които са тагнати на снимката или са публикували фотоса.

Алгоритъмът ще използва тази информация в комбинация с предходни постове на потребителите, съобщенията им, както и хаштаговете, които са публикували в платформата. Най-важният фактор в систематизирането на данните ще бъде определянето на устройства, които използват споделен IP адрес, или с други думи – устройства, които се използват от всички потребители на домакинството.

Наскоро социалната мрежа обяви новата си система Facebook Portal, която прилича на услугата за видеоразговори Amazon Echo, която лесно може да се обвърже с горепосочения нов алгоритъм.

Facebook посочват, че ще използват информацията, набрана чрез новата технология, за таргетиране на рекламни послания.

Така представителите на вашето домакинство ще попадат на същите реклами в платформите на Facebook, на каквито и вие, а рекламодателите ще могат да следят до каква степен рекламните послания се възприемат от домакинството.

С други думи, рекламодателите не само ще знаят колко често потребителите виждат техните послания, но и редица други неща, като има ли реални действия в резултат на рекламата, кой е главата на семейството, какъв е средният доход на домакинството и дали става дума за семейство или просто за съквартиранти, така че да се подберат подходящите рекламни внушения.

Всичко това е чудесна новина за маркетинг специалистите, тъй като ще им позволи да таргетират рекламите с невероятна прецизност, като насочват внушенията не само към дадено домакинство, но и директно към водещата личност в него, която взима основните финансови решения.

От гледна точка на потребителите обаче, това може да повдигне доста сериозни въпроси, главно свързани с техните лични данни и неприкосновеност на интимния им живот.

Много хора не осъзнават, че Facebook следи всяко действие на потребителите и кореалцията им със заобикалящата среда. Реално всяко нещо, споделено в платформата, остава в нея и влиза в машината ѝ за приходи.

Така например, социалната мрежа знае с кого сте имали взаимоотношения в миналото и държи архив за това.

Как да ограничите достъпа на Facebook до личните ви данни?Ето две неща, които можете да направите в тази насока


Ето няколко примера за не толкова очевидни неща, които Facebook снема от вашите действия:

Финансов статус

Facebook може да следи какво купувате онлайн, къде живеете, каква е възрастта ви, какво работите и така да определи какъв е финансовият ви статус, след което да ви бомбандира с реклами, които, според алгоритъма, съответстват на вашия профил.

Непубликувани статуси

Тези статусти, които триете, си остават притежание на Facebook. Така, когато напишете нещо и в пследния момент решите да не го публикувате, знайте, че платформата вече знае какво мислите.

Приложенията на вашия телефон

Много мобилни приложения предлагат опцията за „логване във Facebook”, което на пръв поглед изглежда като улеснение за потребителите, но в действителност това е просто още един канал, по който платформата вижда какво правите, докато сте извън нея.

На фона на всички горепосочени практики, няма никаква изненада, че Facebook го докара до следене на демографията на домакинствата по света. Така с новата си чат услуга няма да е никак пресилено да кажем, че социалната мрежа вече ще слуша и разговорите ни.

Въпреки че няма гранция, че така или иначе, вече не го прави отдавна.