Facebook е феномен, който повиши нашия социален живот до нивото на компютърната епоха, пише The Times. Но, ако се съди по статистиката, публикувана вчера в САЩ, Великобритания и Канада- страните, от които започна възхода на Facebook, сега се наблюдава отлив от социалната мрежа.

Очевидно дългогодишните потребители на създадената преди седем години мрежа са се уморили от нея.

Статистиката на блога Inside Facebook показва, че през май тя е загубила около 6 млн. потребители в САЩ, около 1.5 млн. в Канада и по 100 000 във Великобритания, Русия и Норвегия.

Статистиката е събрана по пътя на анализ на рекламните инструменти във Facebook.

Като цяло обаче ръстът продължава за сметка на Бразилия, Индия и Мексико и достига 45%.

Ерок Елдън от Inside Facebook пояснява: „В момент, в който Facebook обхваща половината от населението на страната, ръстът обикновено спира".

За да доведе броя на потребителите до милиард, най-разумният ход за социалната мрежа е да се ориентира към Китай. Местната цензура на интернет-съдържанието обаче означава, че всеки опит за експанзия сред потребителите ще навреди на бренда.

Намаляването на броя на потребителите на Запад с времето ще намали капитализацията на Facebook.

От компанията побързаха да отговорят, че проучването, базирано на реклама, „не може да бъде източник на информация за общия ръст на Facebook".