Следвайки обещанията си за повече прозрачност, Facebook представи новото си цветно лого, което ще подсказва в коя от всичките платформи, собственост на конгломерата, се намират потребителите.

Новото лого представлява думата Facebook, изписана изцяло с главни букви с различен от познатия шрифт.

Логото ще варира в зависимост от това за коя платформа, собственост на социалната мрежа, става дума.

Така синият цвят ще представлява едноименната социална мрежа Facebook, зеленият цвят ще се отнася за WhatsApp, докато лилавото, червеното и оранжевото ще се появяват в контекста на Instagram.

Ходът цели повече яснота относно приложенията, които притежава Facebook. Проучване на организацията Pew разкрива, че едва 29% от потребителите в САЩ знаят, че Instagram и WhatsApp са собственост на Facebook.

„Хората трябва да знаят кои компании правят продуктите, които използват”, посочват от Facebook чрез публикация в блога си, цитирана от CNN.

Компанията планира да вгради новото лого в продуктите си през идните седмици.

През юни Facebook започна да добавя думите „от Facebook” из своите приложения. Скоро те ще бъдат придружени от новото лого.

По-рано през тази година компанията обяви планове за интеграция на платформите за комуникация WhatsApp, Instagram и Messenger, поставяйки поверителността на фокус.

Това включва криптирана комуникация, както и предоставянето на възмножността потребителите да изпратят съобщение до контактите си, чрез която и да е било палтформа на Facebook, както и през SMS.

Този ход може да затвърди доминацията на компанията сред платформите за комуникация за години напред.

Facebook готви радикални промени, засягащи всички потребителиПланът за рязък завой в политиката на Facebook бе съобщен от основателя и изпълнителен директор на компанията Марк Закърбърг


Усилията идва в момент, в който Facebook и други технологични компании са подложени на мащабни разследвания за нарушаване на конкуренцията.

През октомври главният прокурор на Ню Йорк обяви, че 47 щата разследват Facebook по доказателства за практики, нарушаващи конкуренцията.

Всички щати изразяват притеснения, че компанията поставя данните на потребителите в риск, намалява качеството на изборите, достъпни за тях, и увеличава цените за реклама.