Електронният сайт за социално общуване Facebook прехвърли прага от 250 млн. потребители в света, обяви в официалния си блог неговият директор и съосновател Марк Зукърбърг.

Зукърбърг изтъква, че този бърз ритъм на развитие е много мотивиращ и че 250 млн. потребители не е само впечатляващ брой, а най-вече доказателство за мащабите на установените персонални връзки между тях.

В началото на април сайтът съобщи, че има 200 млн. потребители, което означава, че за малко повече от три месеца в него са се записали още 50 млн.

25-годишният Зукърбърг подчертава също, че Facebook ще продължи да се развива, за да достави възможно най-ефикасни услуги на потребителите, което означава да бъде достъпен за всеки навсякъде по света.

Основан през 2004 година в студентска стая в Харвардския университет, Facebook е безплатен сайт, достъпен на около 40 езика и днес се е наложил като най-големия сайт за социално общуване, изпреварващ съперника си MySpace, който е подразделение на News Corp. Въпреки това той трудно успява да направи рентабилна дейността си.

В понеделник Facebook обяви, че финансовият му партньор DST, ръководен от руския предприемач Юрий Милнер, е направил оферта за изкупуване на акции на служители на компанията. Според предложената цена - 14.77 долара за акция, стойността на социалната мрежа възлиза на около 6.5 млрд. долара.

През ноември 2007 г. Microsoft купи 1.6 на сто от обикновените акции на Facebook за 240 млн. долара, което означава, че тогава социалната мрежа е била оценявана на 15 млрд. долара.

Източник: БТА