Facebook продава Oculus Medium на софтуерната компания Adobe. Oculus Medium е инструмент за извайване на 3D виртуална реалност, предназначен за творчески дейности.

Звеното Oculus е доста скъпо удоволствие за Facebook, като продажбата на проекта демонстрира преосмисляне на политиката на компанията относно начинанията на база виртуална реалност.

Продажбата е странна с оглед колко пари бяха инвестирани в продукта Medium през последните години, като по всичко личи, че трансакцията е станала главно поради стойността, която придоби нишовия софтуерен проект, пише TechCrunch.

Двете страни не споделят много детайли около сделката.

Преди време Facebook закри Oculus Story Studio, като без много шум, екипът бе освободен. Medium, продукт познат на тясна група специалисти, може добре да се развие в контекста на Adobe, която има възможност да го интегрира в популярните си софтуерни услуги, което навярно би вдъхнало нов живот на инструмента.

Продажбата на Medium идва след като Facebook придоби Beat Games, компанията създала успешната VR игра Beat Saber.

Всичко това демонстрира, че виртуалната реалност се радва на инвестиции, когато става дума за пазара на видеоигри, но не и за инструментите предназначени за други дейности.

Нещо повече, Facebook се готви да придобие още студия за игри с цел разширяване на портфолиото си от заглавия.