Не обвинявайте трейдърите на Уолстрийт, ако носят триъгълни шапки във формата на парче сирене или пък дрехи в черно и златисто преди финала по американски футбол на Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ, известен като Супербоул, през следващия месец, пише Reuters.

Вчера стана ясно, че Питсбърг Стийлърс и Грийн Бей Пакърс ще се срещнат на тазгодишния Супербоул на 6 февруари. Сблъсъкът е добър знак за щатския фондов пазар, който носи над 20% годишна доходност, когато някой от двата отбора играе на финала, според проучване на Capital IQ, подразделение на Standard & Poor's.

Средната доходност на индекса S&P 500, когато в Супербоул е участвал отбора на Питсбърг Стийлърс, чийто екипи често са в черно и златисто, е била 25%. В случаите, когато Стийлърс са печелили индексът пък е носил дори още по-голяма доходност от 26%, според проучването.

Средната годишна доходност, когато на финала са участвал отборът на Грийн Бей Пакърс, чийто фенове често носят шапки във формата на триъгълно парче сирене, отбелязващи традициите на щата Уисконсин в млечната промишленост, е била 24%.

Попадането във финала на Чикаго Беърс, които този уикенд загубиха от Пакърс, нямаше да е толкова добър знак за пазара, който нараства с около 19% през 1986 г., когато отборът печели Супербоул. Ръстът пък е бил 5.5%, след като Беърс губят финала през 2007 г., според Capital IQ.

Достигането до финала на Ню Йорк Джетс, които вчера преклониха глава пред Стийлърс, пък щеше да е най-лошата новина за щатския капиталов пазар, тъй като индексът S&P 500 пада с 8% през 1969 г., когато отборът печело Супербоул.

Друг лош знак за пазара е мястото, където ще се проведе тазгодишния финал, а именно Далас. В годините, когато финалите са играни в Далас, индексът S&P 500 е отбелязвал средно 8% спад, според Capital IQ. Общо осем щата са били домакин на финалния мача и най-слабото представяне на индекса е когато мачовете са били точно в Тексас.

Покритите стадиони, какъвто е този в Далас, пък са носели среден спад от 3% на индекса.

Разбора се, спортната статистика винаги може да бъде погледната и от положителната страна. Всеки от отборите, които снощи се бориха за място на финала е печелил Супербоул поне по веднъж. Статистиката показва, че при победа на отбор, който вече е бил носител на трофея, S&P 500 нараства средно с 13% за годината, според проучването.

Миналогодишният Супербоул, в който Ню Орлийнс Сейнтс надвиха Индианаполис Колтс, постави рекорд за най-гледано телевизионно предаване в САЩ с 106.5 милиона зрители.

От Capital IQ предупреждават , че проучването няма за цел да сформира решения за покупка и продажба на акции, нито пък рекламира определен отбор.