Фолксваген (Volkswagen AG) обяви, че продажбите на компанията са се увеличили със 7,9 на сто през първите три месеца на годината, в сравнение със същия период година по-рано, след като силният растеж на китайския пазар е спомогна да се компенсира спадът на продажби в Германия.

Най-големият европейски автомобилопроизводител съобщи, цитиран от Асошейтед прес, че е продал 1,47 милиона автомобила за първите три месеца на годината, а това е нов тримесечен рекорд.

Всички марки на компания, които освен Фолксваген включват Шкода, Ауди, Бентли и Бугати - са дали своя принос за този резултат.

Продажбите на Фолксваген в родната Германия са намалели с 4,9 на сто като резултат от въведеното увеличение на ДДС от 16 до 19 на сто от началото на годината до 235 000 автомобила.

Въпреки това ние се оказахме в състояние не само да компенсираме този спад, но и да постигнем значителното увеличение заради нарастването на други ключови пазари, заяви главният изпълнителен директор на Фолксваген Мартин Винтеркорн.