Щатският автопроизводител Ford Motor Co. ще похарчи 1 млрд. долара, за да подсили своята марка Lincoln, която изпитва затруднения и разработва ново поколение автомобили, които ще бъдат пуснати на пазара в следващите четири години, информира The Wall Street Journal.

Базираната в Диърборн, Мичиган, Ford работи по седем нови или подобрени модела Lincoln и се надява да успее да позиционира марката на пазара като нещо средно между моделите на BMW AG и луксозното подразделение на Toyota Motor Corp. Lexus.

В своя презентация наскоро Марк Фийлдс, който е президент на Форд за Северна и Южна Америка е заявил, че това е последния шанс Lincoln да се позиционира на пазара като водещ конкурент в сегмента на луксозните автомобили.

Lincoln е продала 85 838 моторни превозни средства през 2010 г. Ръководителите на Ford очакват продажбите на марката да намалеят до 78 000 през тази година.

Седемте нови модела се очаква да осигурят ръст в продажбите до 162 000 през 2015 г.