Ford Motor ще пусне марката си Lincoln в Китай в опит да се възползва от нарастващите продажби на луксозни автомобили в страната, информира FT.

Щатският автопроизводител обяви, че ще продава марката Lincoln в Китай от втората половина на 2014 г. Този ход ще отбележи първото излизане на марката извън Северна Америка, а от Ford заявиха, че имат за цел да превърнат Lincoln в глобална марка.

Главният изпълнителен директор на Ford Алън Мълали е говорил в миналото за излизането на марката Lincoln в чужбина, но е заявявал, че тя първо трябва да се наложи отново в САЩ.

Продажбите на Lincoln достигнаха своя връх през 1990 г., но марката изоставаше зад конкурентите си в последните години, защото Ford нямаше желание да инвестира достатъчно в нея. Продажбите й в САЩ останаха без промяна през миналата година, на фона на ръст от 10% на продажбите на автопазара.

Ford, която от 2007 г. насам продаде чуждестранните си луксозни марки Aston Martin, Jaguar Land Rover и Volvo и закри щатската марка Mercury през 2010 г., иска да възроди Lincoln.

През януари компанията показа нова версия на модела MKZ, насочена към по-младите купувачи, която трябва да бъде пусната на пазара по-късно тази година.

Ford планира първо да внася в Китай произведени в САЩ автомобили, но ще обмисли също и евентуално производство на място, ако търсенето го оправдава.

Според някои прогнози продажбите на луксозни автомобили в Китай ще съставляват около 10% от световните продажби на луксозни автомобили до 2020 г., което ще направи страната по-голям пазар от САЩ.

Германските Audi, BMW и Mercedes-Benz са най-продаваните луксозни марки в Китай, но други автопроизводители, между които и британската Jaguar Land Rover се опитват да повишат пазарния си дял в страната.