Франция без реклама?

465
Франция без реклама?

 Президентът на Франция Никола Саркози потвърди решението си, дадено по време на предизборната му кампания, от 1 януари 2009 г. да забрани излъчването на реклама по националните телевизионни канали от 8 вечерта до 6 сутринта, а от 1 декември 2011 г. рекламата напълно да изчезне от техния ефир, съобщава РБК Дейли.

Държавата ще компенсира загубите, които се оценяват на 450 млн. евро за сметка на частните канали, интернет-доставчиците и мобилните оператори.

Промените предвиждат частните канали да бъдат обложени с 3% от доходите от реклами като данък в полза на държавната корпорация France Televisions. Данъкът за интернет-доставчиците и мобилните оператори ще бъде в размер на 0.9% от оборота.

Ръководителят на телекомуникационната федерация FFT Ив льо Мюл протестира срещу решението, заявявайки, че то е в противоречие с действащото законодателство на ЕС.

Според анализатори обаче забраната за реклама няма да повлияе съществено на зрителската аудитория. "Повечето европейци преминават на системата triple-play, включваща е един пакет телефон, Интернет и телевизия. Развитието на техниката позволява лесно да се избегне рекламата. Затова решението във Франция не трябва да се възприема като частен случай, а като световна тенденция. Напълно е възможно скоро и други страни да предприемат тази стъпка", коментира за изданието ръководителят на групата ИМА Владимир Евстафев.

Ръководителят на РЕН ТВ е на противоположното мнение- спирането на рекламите няма да увеличи рейтинга на държавните телевизии, но ще се отрази на възможностите на телевизионния пазар.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg