Президентът на Франция Никола Саркози потвърди решението си, дадено по време на предизборната му кампания, от 1 януари 2009 г. да забрани излъчването на реклама по националните телевизионни канали от 8 вечерта до 6 сутринта, а от 1 декември 2011 г. рекламата напълно да изчезне от техния ефир, съобщава РБК Дейли.

Държавата ще компенсира загубите, които се оценяват на 450 млн. евро за сметка на частните канали, интернет-доставчиците и мобилните оператори.

Промените предвиждат частните канали да бъдат обложени с 3% от доходите от реклами като данък в полза на държавната корпорация France Televisions. Данъкът за интернет-доставчиците и мобилните оператори ще бъде в размер на 0.9% от оборота.

Ръководителят на телекомуникационната федерация FFT Ив льо Мюл протестира срещу решението, заявявайки, че то е в противоречие с действащото законодателство на ЕС.

Според анализатори обаче забраната за реклама няма да повлияе съществено на зрителската аудитория. "Повечето европейци преминават на системата triple-play, включваща е един пакет телефон, Интернет и телевизия. Развитието на техниката позволява лесно да се избегне рекламата. Затова решението във Франция не трябва да се възприема като частен случай, а като световна тенденция. Напълно е възможно скоро и други страни да предприемат тази стъпка", коментира за изданието ръководителят на групата ИМА Владимир Евстафев.

Ръководителят на РЕН ТВ е на противоположното мнение- спирането на рекламите няма да увеличи рейтинга на държавните телевизии, но ще се отрази на възможностите на телевизионния пазар.