В края на деветмесечието General Motors измести Toyota по продажби на автомобили, като си възвърна лидерската позиция.

Разликата обаче между двата автомобилни гиганта е незначителна от едва 10 хил. автомобила, така че ситуацията може да претърпи изменения през следващото тримесечие, съобщава руският Взгляд.

Успехът на GM се крие в агресивното настъпление към развиващите се пазари, от които идва и основният ръст на продажбите.

Продажбите за японския производител от януари до септември се покачват със 7%, до 7.05 млн. автомобила. Продажбите през отчетния период за GM нарастват с 2%, до 7.06 млн. автомобила.

През трето тримесечие Toyota е пласирала 2.34 млн. машини, а основният им конкурент 2.39 млн. автомобила.

През септември Toyota Motor обяви плановете си да продаде 10.4 млн. автомобила през календарната 2009 г. Ако успее да постигне тази цел, компанията ще постави нов рекорд в световната история на автомобилните продажби.

Японският гигант, който включва марките Тойота (Toyota), Дайхацу (Daihatsu) и Хино (Hino), предвижда да продаде 9.8 млн. автомобила през 2008 г. и 9.34 млн. през 2007 година.

Тойота зае първото място в света през първото тримесечие на 2007 г., изпреварвайки американската Дженерал мотърс (General Motors) както по производство, така и по обем на продажбите, припомня Франс прес.