Германските автомобилни производители, подложени на засилващ се натиск да намалят емисиите на вредни газове във високия клас, са постигнали известен напредък в съкращаването на разхода на гориво. Това съобщи Германската асоциация на автомобилната индустрия, цитирана от ДПА.

Новите германски коли, регистрирани миналата година, са имали средни емисии от 170 гр. въглероден диоксид на км, което е намаление с 1.7% спрямо равнището на емисиите от 2006 г.

Въпреки това германските автомобили са доста далеч от покриването на целевото равнище на ЕС от 130 гр./км до 2012 г. В момента средните емисии при новите коли са около 160 гр./километър.

Президентът на Германската асоциация на автомобилната индустрия Матиас Висман обяви, че германските автомобилни компании са съкратили емисиите си с 2%, докато японските са ги намалили с 0.6 на сто, а френските - с 0.8%, допълва БТА.

Процентът на германските коли с разход на гориво под 5 л на 100 км се е увеличил с 57 на сто, според Висман, който посочи, че 388 германски модела са имали разход под 6.5 л миналата година.

Германските автомобилни компании лобираха срещу плановете на ЕС, изтъквайки, че те са неблагоприятни за тях, тъй като произвеждат по-мощни коли от високия клас. Те настояват да се въведе по-гъвкав подход и да се взема предвид теглото и размерът на автомобила.

Италианските и френските компании произвеждат основно по-малки коли с по-нисък разход на гориво. Емисиите на вредни газове на Fiat в момента са средно 146 гр./км, а на Peugeot, Citroen и Renault - около 150 гр./километър.

Снимка: ЕРА/БГНЕС