Гигантът Nestle също поглежда към бързорастящия пазар на продукти на растителна основа, които имитират вкуса на месото. След като компанията пусна подобен продукт в няколко европейски страни, сега идва ред на Северна Америка.

Чрез своя бранд Sweet Earth, който придоби през 2017 г., Nestle ще пусне продукта Awesome Burger през идната есен. Веганският бургер ще бъде достъпен в търговските вериги в САЩ, както и в университети и ресторанти, предава CNBC.

Основателите на Sweet Earth Браяйн и Кели Сует посочват, че са започнали да разработват свой бургер на растителна основа още преди няколко години, далеч преди повечето ресторанти да започнат да предлагат подобни продукти и популярната компания Beyond Meat да стане публична.

Sweet Earth реално имат редица продукти, които са алтернатива на месото, но новият Awesome Burger е първият, който имитира вкуса на истинските бургери.

Въпреки че сега двамата съпрузи са фокусирани върху вегетарианската храна, в миналото те имат опит в хранителната и пивоварната индустрия, ако случайно сте помислили, че става дума за гаражен бизнес.

Браян Сует е бил президент на Burger King и шеф на маркетинга в PepsiCo, а Кели Сует също има опит като директор Маркетинг в PepsiCo, след което и като директор Продажби в компанията производител на напитки.

В качеството си на най-голямата компания в хранително-вкусовата промишленост в света, Nestle ще помогне на Sweet Earth с логистика, доставки и производство – голямо предимство на този сравнително нов пазар за вегански заместители на месо, смята Кели Сует.

Компаниите Impossible Foods и Beyond Meat, които са водещи в индустрията с вегетариански бургери, изпитват проблеми със силното търсене поради производствени лимитации.

„Имаме голямо увжение към нашите конкуренти и към това, което се опитват да правя, но също така сме развълнувани от това да се съревноваваме”, кзава Браян Сует.

През април тази година Nestle пуснаха вегански бургер на база соя и пшеница под своя бранд Garden Gourmet в Европа. Потребителите в Германия могат да поръчват тематичния Incredible Burger в търговските обекти на McDonald’s.

Бургерът на Sweet Earth ще се произвежда главно от протеин от сух грах.

Beyond Meat използват същия продукт за своите заместители на говеждо месо, докато Impossible Foods разчитат на протеин от соя.

Европа забива нож на веганското месоЕС може да забрани на етикетите на растителните продукти да се използват месни определения, като бургер

Цената на Awesome Burger ще бъде „конкурентна” на другите сходни продукти на пазара.

Nestle не е единствената голяма компания, която се опитва да конкурира пионерите в индустрията Impossible Foods и Beyond Meat. Tyson Foods продадоха своя дял в Beyond Meat, за да могат да произвеждат своя собствена марка вегански бургери.

Брандът Morningstar Farms планира да премине изцяло на растителни продукти от 2021 г., а през миналата година Unilever придоби The Vegetarian Butcher, холандски производител на заместител на месо.

Алкесия Хауърд, анализатор в Bernstein, изчислява, че продажбите на имитиращите продукти, които възлизат на около 13 млрд. долара понастоящем, могат да скочат до 40 млрд. долара през идните 10 години.