През първото тримесечие на 2008 г., продажбите на General Motors (GM) Europe достигнаха абсолютен исторически рекорд от 572 137 автомобила, което представлява увеличение с 18 111 продажби, в сравнение с първите три месеца на 2007 г. Пазарният дял на компанията възлезе на 9.6%.

Докато автомобилният пазар в региона на Централна и Източна Европа отбеляза ръст от 30% през този период, продажбите на GM се увеличиха с 54% до 156 000 автомобила – за сравнение в периода януари-март 2007 г. бройката бе 102 000 екземпляра.

Пазарният дял на GM в региона достигна абсолютна рекордна стойност от 10.6% (9.1% в същия период на предходната година).

През първото тримесечие марките Chevrolet, Opel и Saab регистрираха ръст от съответно 57, 48 и 49% в Централна и Източна Европа, а престижните северноамерикански марки на GM, в лицето на Cadillac и Hummer, също продължиха да отбелязват бърз ръст (до 61%) в техните по-малки по обем на продажбите пазарни сегменти.

Русия продължава да формира половината от продажбите на GM в региона с обем, достигащ почти 83 000 екземпляра в периода от януари до март, което е със 77% повече от същия период на предходната година.

За сравнение, пазарният ръст възлиза на 32%. В същото време резултатите на GM продължават да отбелязват изключително нарастване и в множество други пазари в региона, сред които в страни като България, Босна и Херцеговина, Литва, Сърбия и Украйна.

Снимка: БГНЕС/EPA