Продажбите на General Motors (GM) в Източна Европа достигнаха рекорден обем от 318 245 автомобила от януари до септември 2008 г. и пазарен дял от 10.4 процента, изпреварвайки обемния ръст на индустрията с 43 процента (спрямо 23 процента на индустрията). Общият обем на продажбите на GM в цяла Европа намаляха с 1.9 процента до 1 620 619 автомобила.

Chevrolet отбеляза ръст от 17 процента и рекорден брой продажби – 385 653 автомобила, като зае пазарен дял от 2.2 процента в цяла Европа. Резултатите на GM в Източна Европа компенсираха тежките пазарни условия в Западна Европа, където продажбите намаляха с 10.7 процента, на 1 148 535 автомобила и 9.2 процента дял.

Миналата година почти 40 процента от всички продажби на автомобили са осъществени на развиващите се пазари. Към 2012 година се очаква 45 процента от общите продажби да дойдат от развиващите се пазари.

В България GM отбеляза ръст от близо 38% за периода януари-август, изпреварвайки повече от два пъти ръста на целия пазар в сравнение с миналата година и достигна пазарен дял близо 15% с продадени общо 5974 леки и лекотоварни автомобила. Opel отбеляза най-голям ръст от близо 60% и зае първото място по продажби в страната с пазарен дял над 10% и 4033 регистрирани автомобила. Продажбите на Chevrolet също нараснаха и марката зае трайно място в класацията на първите 10 най-продавани марки в България.

Понастоящем три четвърти от всички нови автомобили се доставят в Западна Европа, но към 2011 година повече от една трета от европейските продажби на автомобили ще бъдат реализирани в Централна и Източна Европа. Лъвският пай от този нарастващ обем ще идва от Русия, където повече от 2.7 милиона нови автомобила бяха продадени през миналата година. Другите пазари в региона също играят много важна роля.

Растежът на GM в Русия нарасна почти двойно спрямо предходната година с ръст на продажбите от 44 процента до 256 765 автомобила (спрямо 23 процента ръст на индустрията). GM се развива много бързо и на пазарите в Украйна (26 процента в 2008), Турция (17 процента) и Полша (12 процента).

Въпреки предизвикателствата в Западна Европа и забавянето в Русия през септември, Chevrolet продължава да се налага в Европа благодарение на силните продажби на всички модели в гамата си. Марката регистрира най-високите обеми на продажби и пазарен дял от всякога в периода януари-септември, реализирайки 385 653 автомобила и достигайки 2.2-процентен дял.

Opel/Vauxhall продадоха 1 174 534 автомобила в Европа за периода януари-септември 2008, което е с 6 процента по-малко от миналата година. Марката е изправена пред същите предизвикателствата, пред които и конкурентните марки в Западна Европа, където продажбите й спаднаха с 10.7 процента. В същото време представянето на Opel в Централна и Източна Европа продължава да е впечатляващо. Opel изпревари почти три пъти ръста на индустрията в Западна Европа и два пъти в Централна Европа.

Opel продаде 78 051 автомобила в Русия до момента, което представлява нарастване от 73.3 процента в сравнение с миналата година. Марката се представя много силно и на важни пазари, като Полша (ръст от 12.2 процента) и Турция (ръст от 13.3 процента).

Saab продаде 53 805 автомобила в Европа от януари до септември 2008. Продажбите на Cadillac нараснаха с 3.1 процента в сравнение с 2007 година до 3 746 автомобила, а тези на HUMMER бяха с 9.5 процента повече или 1 781 продадени автомобила.