Вече има множество сравнения между новата социална мрежа на Google и Facebook, но по-голяма част от тях са неуместни, смята Питър Ярид, вицепрезидент отговарящ за приложенията в Webtrends. От Google знаят, че вече е твърде късно да догонят Facebook, която има 750 милиона активни потребители, със своя собствена мрежа в подобен формат. Позицията на Twitter като платформа за публикации на 21 милиона активни потребители обаче е много по-постижима цел за Google.

Има два различни вида социални мрежи - затворени и публични. Всяка от тях се определя от вида настройка за сигурността на потребителите. Facebook по своята същност е затворена мрежа и има за цел да свързва реални приятели. Twitter от своя страна е публична и в нея всеки може да следва всеки. Google+ определено е в лагера на Twitter, което означава, че можете да следвате всеки, в това число главният изпълнителен директор на Google Лари Пейдж. Google+ ви позволява да виждате постингите на Пейдж и да "харесвате" неговите снимки как кара кайт сърф в Аляска. Когато ползват Google+, мрежата кара потребителите да избират определени социални кръгове в които постват и те имат "всички" като опция, което наподобява стила на Twitter.

Въпреки че Twitter се разраства и вече достигна 200 млн. туита дневно, мрежата позволява да бъде изместена от пазара, тъй като много бавно добавя нови функционалности. Дори и основателят на Twitter Джак Дорси е казвал, че е прекалено трудно за "нормалните" хора да използват Twitter.

И така, как Google може да привлече 21 милиона души, които активно публикуват съобщения в Twitter, и по-важното, няколкото хиляди, които могат да се похвалят с по-голямата част от последователите в Twitter? Този тип публикуващи по принцип са издатели, а Google са най-компетентни в това да обслужват издатели. И издателите обръщат много внимание на Google, от оптимизацията за търсачки (SEO), през пейдж ранк и реклами по ключова дума, за да генерират трафик и да се възползват от рекламни услуги като AdSense и DoubleClick.

Издателите се интересуват от това да повишават ранка на страниците си и да разширяват покритието си. Постването на съдържание в Google+1 ги изкачва и по-нагоре в търсенето в Google. Черната командна лента в горната част на всички услуги на Google (с изключение на YouTube), която интегрира Google+ и съобщенията в Google+, определено осигурява точно това. Коментарите или харесванията на неща, пуснати от различни издатели, ще се показват в командните ленти на техните приятели. Дори и ако имат само няколко приятели, цялостният скок в трафика им ще бъде значителен. Лентата на Google+ все още не е активирана на YouTube, който е ключов канал за издатели и знаменитости, и вероятно ще уведомява за „харесванията", коментарите и споделянията във видеосайта.

И докато Facebook вероятно не се притеснява от Google+, заплахата за Twitter е значителна. Google има възможността да измести Twitter, ако успее да накара издателите и знаменитостите да насърчат последователите си в Google+ да посещават техните сайтове, както и ако доставят постинги до множеството потребители на Google, докато те ползват търсене, Gmail и YouTube.

Преди време офертата на Google от 10 млрд. долара за Twitter беше отхвърлена и сега Google се опитва да направи копие на микроблога. С Google+ компанията всъщност има шанс да постигне това.