Google обяви, че променя приложението си за търсене на мобилните телефони, за да включи перносализирани връзки за хобита, пътуване, спорт и други теми. Това ще постави компанията в по-пряка конкуренция със социални мрежи, като Facebook, съобщава Reuters.

Google, която е най-голямата търсачка в света и част от компанията Alphabet, съобщи, че промените ще започнат в САЩ днес, а в други страни – в идните седмици.

Новото предложение се нарича
Google Feed - име, което вероятно предизвиква сравнения с News Feed на Facebook, използвано за получаване на новини от приятели, семейство и други източници.

Google обаче съобщи, че не опитва да дублира Facebook, която е най-голямата социална мрежа в света. Вместо това компанията иска да създаде друго място, на което потребителите да могат да виждат поток от релевантни резултати при търсене.

Този фийд наистина отговаря на вашите интереси..., не е толкова свързан с това от какво се интересуват приятелите ви“, казва Бен Гоумс, вицепрезидент на инженерния отдел на Google. Обичайните ъпдейти могат да включват линк към сайт с изгодно предложение за ваканционна вила или линк към страница за колоездене или друго хоби, съобщи компанията.

Facebook и Google се борят за внимание онлайн, а съответно и за приходи от реклами, основани на това внимание. Очаква се двете компании от Силициевата долина да имат около 50% от общите приходи от реклами в интернет през 2018 г., показват данни на компанията за проучвания eMarketer.

Какво ще се случи, ако Google се срине за 30 минути?Разказва софтуерният инженер на Google Ашиш Кедиа

За момента няма непосредствени планове за включване на реклами в Google Feed, казва Гоумс. Google Feed ще предлага линкове въз основа на историята на търсенето на потребителя в Google, както и данни от други услуги на Google, като YouTube, Gmail и Google Calendar, съобщи компанията.

Освен че включи Google Feed в мобилните си приложения, компанията планира да я прибави към уеб браузърите под някаква форма, казва Шаши Тхакур, втори вицепрезидент на инженерния отдел на Google.