От април месец, Google ще въведе технология, която ще спира показването на реклами от типа "плати за клик" на компютрите на злонамерени конкуренти на рекламодателя.
Целта е да не се допусне умишлено кликване върху рекламите, за да се консумира по-бързо бюджета, респективно да се увеличава цената на рекламата.

Google ще позволи на своите клиенти да специфицират кои IP адреси да бъдат блокирани, т. е. рекламата да не достига до тях.

Фалшиви кликове се генерират по два начина - чрез наети от компаниите лица или чрез автоматизирани софтуерни програми. Новата технология на Google ще предостави на клиентите и повече информация за това колко пари ще спестят, ако използват филтрирането срещу фалшивите кликове.

Според Google, процентът на мошеническите кликове е малък, но някои проучвания определят измамите на 12% общо за водещите търсачки в Интернет.