С поскъпването на бензина и нестабилността в Близки изток възможността за електрическа кола в гаража става все по-привлекателна, отбелязва Асошиейтед прес.

Преди да се хвърлите към новите технологии обаче се уверете, че гаражът ви е готов да се превърне в станция за зареждане. В зависимост от това каква кола ще си купите и колко стара е къщата ви, разходите да подготвите гаража си за бързо зареждане на колата си сутрин преди работа могат да достигнат няколко хиляди долара.

Възможно е по-старите къщи да нямат достатъчно захранване за поддържането на електрическа кола. Кой би помислил преди 50 години, че нощем ще си зареждаме автомобилите с електричество. Гаражите ще трябва да бъдат електрифицирани наново.

Според експерти ще са ви необходим най-малко 12 ампера ток, за да заредите колата си за един сравнително кратък срок. Освен това всеки допълнителен уред, включено към електрическата мрежа на гаража, ще забави зареждането. Дори и да имате отделно захранване за гаража, за повечето американски гаражи то е 120 волта, захранване с 240 волта може да намали два пъти времето за зареждане.

Масовите електрически коли Chevrolet Volt и Nissan Leaf имат различни системи за захранване и различна необходимост от зареждане.

Leaf е изцяло електрическа и може да измине до 160 километра с едно зареждане. Този автомобил обаче има нужда от по-голямо захранване, отколкото Волт, за да се заредят батериите му. Зареждането на Leaf отнема 8 часа при 240 волтов ток, и двойно повече, ако волтовете са 120.

Volt може да измине само 65 километра с едно зареждане, но има по-малък бензинов двигател, с който колата може да продължи да се движи, когато батерията се изтощи. Тя може да се зареди за 10 часа при 120 волтов ток и за пет часа или по-малко при 240 волтов ток.

General Motors твърди, че зареждането на Volt ще добави само около 1.50 долара на ден към сметката за ток на домакинството, като се изчислява при средна цена на електричеството в САЩ от 11 цента за киловат/часа.

Източник: БТА