Темата за опазване на природата се прокрадва из всички аспекти на обществения, икономически и политически живот.

Традиционно транспортът се посочва като една от основните причини за замърсяване на околната среда и влошаване на здравето на населението, редом до производството и енергетиката.

Ново проучване на консултантската компания Kantar изследва къде по света населението използва възможно най-зелени методи за придвижване от и до работното си място.

Оказва се, че жителите на едни от най-замърсените мегаполиси на планетата са тези, които най-често използват така наречените зелени методи за придвижване.

Три от най-големите азиатски бизнес хъбове се нареждат в класацията на градовете, в които се пътува най-зелено, поне според проучването на Kantar.

Това са японската столица Токио, китайската столица Пекин и градът-държава Сингапур.

Подреждането се базира на общата тенденция в транспортните навици на населението. Казано с други думи, колкото повече хора ходят на работа с обществения транспорт, пеша или с колело, толкова по-високо ще бъде подреден градът в класацията.

Изследването се опира на анкета, извършена сред 20 хил. души в 31 градове по света, проучваща техните транспортни навици.

Сеул - столицата на Южна Корея, е четвъртият азиатски град, които попада в топ 10. Към него се присъединяват четири европейски града – Лондон, Копенхаген, Амстердам и Москва, които се описват като дестинации, поощряващи карането на велосипед, притежаващи обширна железопътна мрежа.

Найроби - столицата на Кения, и бразилският град Сао Пауло оформят челната десетка.

В нея няма нито един град от САЩ.

В отделно проучване от 2017 г. се посочва, че средностатистическият американец прекарва по 52 минути на ден в пътуване, като 85% разчитат на личния си автомобил.

Малко над 5% използват обществения транспорт, докато 2.8% ходят пеш, а 0.6% разчитат на велосипед.

Зелени милиардери: 12 водещи инвеститори в екологичния сектор Инвестициите в зелени технологии преживяват истински бум през последното десетилетие

Резултатите от проучването демонстрират усилията на азиатските бизнес хъбове да направят обществения транспорт по-привлекателен за хората, които не искат да висят в задръстванията по улиците.

Именно поради това се получава изкривената представа, че едни от най-замърсените градове в света, всъщност, предлагат най-зелените възможности за транспорт.

От друга гледна точка, тези подобрения в инфраструктурата могат да дадат добри резултати за околната среда и здравето на гражданите в дългосрочен план.

„Едно от най-големите предизвикателства, пред които се изправят глобалните градове днес, е да изведат хората, пътуващи до и от работа, от комфорта на техните коли към по-устойчиви транспортни опции”, казва Гийом Сен, ръководител Мобилност в Kantar, предава Reuters.

По данни на ООН замърсяването на въздуха причинява 7 млн. преждевременни смъртни случая на година.

Транспортът е отговорен за 29% от вредните емисии, отделяни по света, което го определя като един от най-големите източници на парникови емисии.