Вторият най-голям търговец на дрехи в света поглежда към Китай в опит да разшири онлайн присъствието си.

Шведската компания H&M призна, че потребителските навици се променят, което води до по-ниски продажби чрез физически магазини, за сметка на тези, осъществявани от разстояние посредством интернет, предава CNN.

Акциите на H&M поевтиняха с над 7% в Швеция, след като компанията обяви, че продажбите й нарастват с 4%, но печалбата след облагане с данъци намалява с цели 13%.

Изпълнителният директор Карл-Йохан Персон посочва в изявление, че фешън индустрията „се променя бързо“.

„В основата на тази тансформация е дигитализацията, която провокира нуждата от промяна и преосмисляне все по-бързо и бързо“, казва той.

Понастоящем компанията има онлайн присъствие на 43 пазара по света, докато физическите й магазини са разположени на 69 пазара.

H&M се надяват да проникнат на необятния китайски пазар. За целта брандът ще отвори онлайн магазин в платформата Tmall.

Сайтът се притежава от конгломерата Alibaba и е един от най-големите в Азия, позволяващ на търговците да достигнат до стотици милиони потребители.

Шведската компания има планове да отвори дигитални магазини и в Индия, Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства още през тази година.

„Докато преди H&M бяха пионери, сега изглежда, че компанията се провали с това да е в крак с времето“, казва Педро Агуилар, анализатор в консултантската компания Euromonitor International. По думите му, по-млади компании, като ASOS и boohoo, са успели да предоставят по-добро онлайн изживяване на потребителите.

Данните на Euromonitor показват, че 16% от световните продажби на дрехи и обувки са били осъществени онлайн през 2017 г.