Най-добрата страна за потребителите в Европа е Люксембург. Според пролетното издание на „Условията за потребителите в Европа“, което публикува Европейската комисия, потребителите във Великото херцогство имат повече доверие в търговците на дребно и потребителските организации отколкото където и да е другаде в Европа. Освен това те поставят по-малко под съмнение безопасността на продуктите; възникналите спорове се решават най-ефективно, а жалбите са най-бързо и съвестно разглеждани.

С индекс на „условия за потребителите“ с резултат от 73 Великобритания зае второ място, само на точка след Люксембург (74).

Трета е Дания със 71, следвана от три държави със 70 точки- Ирландия, Финландия и Австрия .

България успява значително да подобри своя резултат, като условията за потребителите са се подобрили от 42 точки през 2010 г. до 49 към 2011 г.

Въпреки това страната ни остава под средния резултат за Европа от 56 и се нарежда единствено преди Румъния, която има общ резултат от 42 точки и съответно зае последно място.

Процентът на потребителите в България, които се чувстват адекватно защитени от действащите мерки е вторият най-нисък в ЕС (32%) след Румъния.

Страната ни е с най-нисък процент потребители, които имат доверие в търговците и доставчиците на услуги. Едва 41% от българите смятат, че търговците зачитат правата на потребителите и само 44% вярват, че потребителските организации адекватно ги защитават.

Страната ни е на второ място по измами в рекламите и офертите на пазара (34% са се натъквали на такива) и на първо място по подвеждаща реклама – 54% заявяват, че им се е случвало да бъдат подведени.

Само 6% от българските търговци на дребно са изтегляли от щандовете си негодни продукти (второто най-ниско ниво в ЕС), но същевременно 33% от потребителите са установявали проблем с купена от тях стока (най-високото ниво в Европа). Въпреки това едва 23% са върнали стоката на продавача или производителя, което е обяснимо, като се има предвид че само 30% от българите смятат, че възникналите спорове с продавачи се решават бързо и ефикасно.

Проучването показа още, че българският потребител е най-слабо заинтересуван от влиянието на своите покупки върху околната среда в Европейския съюз. Едва 19% от българските потребители са повлияни при избора си от мисълта как се отразява съответният продукт околната среда.

В допълнение в страната ни няма нито едно оплакване от електронна търговия.