Промишленото производство в Германия пада толкова рязко през април, в разгара на блокадата заради коронавируса, че един икономист го нарече “най-лошия месец в историята” за германската икономика, която е ключов икономически двигател за еврозоната.

Промишленото производство пада със 17.9% през април, в сравнение с предходния месец, след спад от 8.9% през март.

В сравнение със същия месец на 2019 г., промишленото производство намалява с 25.3%, обявиха от германската статистическа служба днес, отбелязвайки, че това е най-големият спад, откакто през 1991 г. започва да се води подобна статистика.

Най-резкият спад е отчетен в автомобилната индустрия, която записва понижение от 74.6% на месечна база.

Днешните данни идват, след като в петък стана ясно, че поръчките за германски промишлени стоки падат с 25.8% на месечна база през април, което отново е най-лошият месец, откакто започва статистиката през 1991 г.

“Поредният рязък спад в промишленото производство показва, че април 2020 г. ще бъде най-лошият месец в историята за германската икономика,” казва Карсте Бржески, старши икономист за еврозоната в ING.

“Два месеца от COVID-19 вече оказаха по-сериозни поражения, отколкото цялата финансова криза,” добавя той. “Днешните данни също така показват как отворена икономика, като германската, беше засегната от блокадите - както в чужбина, така и у дома.”

Лошите данни от Германия идват, въпреки че страната отчита не толкова сериозна епидемия, колкото други западноевропейски държави. Германия има 185 750 потвърдени случаи, като 8 685 души са починали, според данни на университета Джонс Хопкинс. Франция, за сравнение, при сходен брой случаи, има 29 158 починали.

В Германия отдават по-малкия брой смъртни случаи на ранните мерки и проследяването на първите сучаи, както и на модерната система на здравеопазването.

Икономисти като Бржески очакват с вдигането на ограниченията да последва “силен ръст на икономическата активност,” но самият той добавя, че “периодът веднага след първоначалния ръст не изглежда прекалено обещаващ,” и прогнозира по-нататъшни предизвикателства за автомобилната индустрия, която е от съществено значение за страната.