Индия изпревари Китай по износ на автомобили, въпреки че пазарът е едва 19% от този на най-бързоразвиващата се водеща световна икономика.

Причината е ориентирането на потребителите към по-малки и икономични автомобили, каквито основно се произвеждат на индийския пазар.

Индийските звена на компании като Suzuki Motor Corp., Hyundai Motor Co. и Nissan Motor Co., съдействат за този странен на пръв поглед факт.

Индия се очертава като световен лидер при производството на субкомпактни модели автомобили.

Износът на миниавтомобили на страната и хечбеци се е повишил с 44% за периода януари-юли тази година до ниво от 201 138 автомобила, според данни на Bloomberg. Автомобилите се изнасят в над 100 страни, без да се включват САЩ и Япония.

За разлика от Индия, в Китай износът за седемте месеца до юли се е понижил с 60% до 164 800 автомобила.

Понижение е регистрирал още износът на автомобили на страни като Тайланд с 43% и Южна Корея с 31% до 1.12 млн. броя.

Освен факта, че в Индия три от всеки четири закупени автомобили са субкомпактни, страната се облагодетелства от факта, че за да произвеждат в Китай, компаниите трябва да влязат в джойнт венчъри с местни фирми.

Малките автомобили се очаква да заемат 95% от планираните за износ 690 000 коли в Индия през 2015 година, според консултантската компания IHS Global Insight Inc.

През 2016 година страната може да си подели с Япония първото място по производство на малки автомобили с 3 млн. броя.