Индия, която в момента е шестият най-голям автопазар в света, може да се придвижи до третото място по продажби на автомобили до 2020 г., изоставайки само след Китай и САЩ, прогнозират от J.D. Power and Associates.

Продажбите на автомобили в Индия се очаква да достигнат близо 11 млн. годишно след около 10 години, според J.D. Power, която следи автомобилната индустрия.

В този период продажбите в Китай се очаква да достигнат 35 млн. леки коли годишно, а в САЩ броят се очаква да нарасне до 17.4 млн.

Нормата на печалба в Индия обаче ще остане малка, тъй като по-голяма част търсенето там е на малки автомобили, които не са толкова доходоносни за автопроизводителите.

Близо 80% от всички пътнически коли продадени в Индия през миналата година са мини или компактни автомобили, според J.D. Power.

Лошата инфраструктура в страната, в това число недоразвитата електрическа мрежа и липсата на мащабна индустрия на производители на авточасти, си остават предизвикателства пред автоиндустрията и могат да засегнат продажбите на автомобили, смятат от J.D. Power.