Индия повиши митото за внос от чужбина на редица технологични продукти, като мобилни телефони и телевизори, за да ограничи доставките, идващи отвън с цел създаването на местна технологична индустрия. Това съобщават от индийското правителство, цитирани от Reuters.

Повишението на митото за мобилни телефони от 10% на 15% ще направи вноса на смартфони, включително повечето модели на iPhone, по-скъпо начинание. Новината идва в момент, в който приходите на Apple от индийския пазар забавят темпа си на растеж.

Пазарът на смартфони в Индия се оценява на 10 млрд. долара.

Премиерът на страната Нарендра Моди обяви програма „Произведено в Индия”, която цели да развие местната индустрия.

Панкай Мохиндро, президент на Индийската клетъчна асоциация, коментира, че повишението на митото ще помогне на местната индустрия, която понастоящем произвежда около 500 млн. броя мобилни телефони на година – двойно повече, отколкото преди 3 години.

8 от всеки 10 продадени мобилни телефони в страната през 2017 г. е местно производство, сочат данните на Counterpoint Research.

Samsung Electronics сглобява в Индия повечето от своите модели телефони. От друга страна, основните конкуренти от Apple произвеждат в Индия единствено модела iPhоne SE, докато всички останали модели се внасят в страната.

Американската компания е потърсила данъчни облекчения от индийското правителство, за да разшири производството си в страната, но според официални правителствени лица е малко вероятно да бъде направено изключение за Apple.

Тарун Патак, директор в Counterpoint Research, коментира, че повишаването на таксите ще има ефект върху компаниите за смартфони, които разчитат предимно на внос.

„Най-много ще повлияе върху Apple, тъй като компанията внася 88% от своите устройства в Индия”, казва той. „Това или ще доведе до повишаване на цените на iPhone в магазините, или ще накара Apple да започне да произвежда повече в Индия”, добавя експертът.

Освен върху смартфоните, правителството увеличи вносните мита на 15% и за видеокамерите и удвои до 20% таксите за внос на телевизори.

Вносът на стоки в Индия нараства с 22% на годишна база, до 256.4 млрд. долара през първите 7 месеца на тази година.