Азиатско-тихоокеанският регион ще изпревари Северна Америка като най-големия рекламен пазар "скоро след 2014 г.," информира Bloomberg, позовавайки се на общ доклад на eMarketer Inc. и Starcom MediaVest Group.

Икономическият спад е ускорил насочването на рекламни средства към дигиталните медии в Китай, Индия и Бразилия, се казва в доклада. Рекламният пазар в Близкия изток и Африка ще нарасне с 11.4% през тази година, по-бързо от който и да било друг голям регион, според проучването.

Нарасналото потребителско търсене в Китай и Индия е помогнало на Азиатско-тихоокеанският регион да се справи по-добре с икономическия спад в сравнение с останалата част от света. Компаниите в световен мащаб увеличават разходите, след ограниченията по време на икономическия спад и насочват по-голяма част от рекламните си бюджети към дигиталните медии и развиващите се пазари.

Разходите за реклама в Азиатско-тихоокеанския регион ще достигнат 173.2 млрд. долара през 2014 г., според доклада.

Общите разходи за интернет реклама по света ще се повишат с 12% до 62 млрд. долара през тази година, според eMarketer. До 2014 г. интернет рекламата ще съставлява 17% от световните разходи за реклама.

Докладът покрива шест основни региона и 29 страни.

"Темпът на растеж на рекламата в дигиталните медии винаги надхвърля този в традиционните медии," според Джеф Рамзи, главен изпълнителен директор на eMarketer. "Ще видим в бъдеще, както вече наблюдаваме във Великобритания, как онлайн рекламата отнема от дела на телевизионната реклама."

Най-голям дял от разходите за онлайн реклама, 48%, отиват в търсачките, следва визуална реклама, която включва видео, казва Рамзи. Видео рекламите са най-бързо разрастващият се онлайн формат, казва той.

Разходите за онлайн реклама в Азиатско-тихоокеанския регион през 2014 г. ще съставляват, 22.9%, или 22.2 млрд. долара, от общата сума за света, според доклада.

Северна Америка, която е най-големият рекламен пазар в света, ще съставлява 33.8% от общата сума, или 190.6 млрд. долара, през 2014 г.

Въпреки че рекламните бюджети бяха намалени през 2009 г., потребителите в САЩ и Канада са увеличили медийното си потребление в този период, особено в интернет и през мобилни телефони.

Разходите за реклама в Западна Европа са намалели с 12.4% от 2008 до 2009 г., а възстановяването се очаква да бъде "бавно," се казва в доклада. Делът на Западна Европа в световния рекламен пазар ще намалява в следващите години.

Разходите за реклама в Централна и Източна Европа се очаква да достигнат 23.1 млрд. долара през 2014 г. Мобилната пенетрация в региона е еднаква с тази в Западна Европа, но използването на интернет e различно в отделните държави.

Разходите за реклама в Латинска Америка ще се увеличат с 9.4% тази година, което ще е вторият най-голям ръст след този в Близкия изток и Африка. Общите разходи за онлайн реклама в Латинска Америка ще достигнат 4.2 млрд. през 2014 г., в сравнение с очакваните 2 млрд. долара през тази година.

Повече от една трета от населението на Бразилия, или 72.2 милиона, ползват интернет в момента, а абонатите на мобилните оператори ще бъдат 186 милиона души до края на годината.

Най-ниските разходи за реклама в света са в Близкия Изток и Африка, като регионът съставлява само 2.9% от рекламните разходи в света. Въпреки това, очакваните 14 млрд. долара рекламни разходи през тази година представлява най-големият ръст в света в размер на 11.4%.