Интернет започна да се превръща в центъра на маркетинг кампаниите. Това каза за БГНЕС Ярослав Соболевски, генерален директор за Полша на IAB( Interactive Advertising Bureau), световната асоциация, която цели да популяризира преимуществата и възможностите на интерактивния маркетинг.

Преди интернет беше само част от кампаниите, добавена стойност към тях, а най-важното нещо бяха телевизионните реклами, радио спотовете и рекламата в пресата. Сега интернет започва да се превръща в центъра на кампанията и около него се изгражда всичко друго. Последните три години напълно промениха правилата на играта, сподели Ярослав Соболевски. "Не смятам, че Западна Европа може да генерира голям растеж. Там растежът на онлайн рекламата ще бъде между 10 и 20 %", каза още той. Според него именно в страните от Централна и Източна Европа ще се наблюдава значителен ръст на интернет маркетинга през следващите няколко години. Социалните мрежи са средство за социална промяна, но не съм сигурен, че това е добро средство за маркетинг. Аз нямам точното доказателство, че това е добро средство за маркетинг. Смятам, че това трябва да е част от медийния микс онлайн, а успехът на кампанията зависи от това как ще разбереш цялата система и как ще предприемеш правилните действия на правилните медии, каза още той.

Смятам, че регулацията на интернет пазара ще се превърне в основен въпрос сега. На дневен ред стоят въпросите свързани с личното пространство на потребителите, които не бяха разрешени в продължение на години и трябва да се уверим, че клиентите ни и хората, които ползват нашите услуги ще знаят добре защо използваме поведенческо таргетиране и че искаме да им представим по-добри реклами, третирайки рекламата като услуга която предлагаме на гражданите, каза Соболевски.

Той изтъкна, че асоциациите трябва да работят за стимулирането на растежа на този пазар, а членовете на тези организации трябва да си взаимодействат помежду си да са уверени, виждайки силата на тази индустрия. Той очаква в близките години да се увеличат членовете на ИАБ - България, както и средствата, с които асоциацията и нейните членове разполагат.

Източник/БГНЕС