Вашите истории в Instagram (Instagram Stories) не са временни и не изчезват напълно, както си мислите.

Компания, за която навярно никога не сте чували, тайно събира данни на милиони потребители в Instagram, включително техните истории, съобщава Business Insider.

Разкритието на щатската медия за пореден път алармира, че това, което публикувате в интернет, лесно може да се превърне в бизнес за компании или личности, за които дори не подозирате.

Въпросната компания се казва Hyp3r и се намира в Сан Франциско. Фирмата събира данни за потребители на сайта и приложението на Instagram - платформа, собственост на Facebook.

Компанията е фиксирала виртуални периметри по света – барове, ресторанти, хотели, стадиони, фитнес центрове и прочее, където систематично запазва всички публикации, качени от тези локации, както и информацията за хората, които публикуват оттам.

Това включва дори историите в Instagram – формат за публикуване на изображение или видео, за който се предполага, че автоматично изчезва след 24 часа.

Hyp3r обаче запазва и тези публикации, като ги използва за установяване на навиците на хората, техния бизнес и прочее.

Означава ли това, че моите истории в Instagram са засегнати?

Възможно е. Важно е да се разбере обаче, че историите могат да бъдат прихванати, само ако са публикувани от специфичките места, обхванати от Hyp3r. Така например, ако публикувате селфи и тагнете любия си ресторант, тогава Hyp3r ще запазят данните ви.

Това касае само историите, публикувани публично. С други думи, ако вашите публикации са частни, тогава няма за какво да се тревожите.

Източници посочват пред Business Insider, че Hyp3r има достъп до 1 млн. Instagram публикации месечно. Не се знае каква е пропорцията между традиционните публикации и историите.

През тази седцмиа ирланският регулатор по защита на личните данни обяви, че разглежда казуса, за да определи дали граждани на Европейския съюз са били засегнати – нещо, което изглежда много вероятно, според източниците на изданието.

Какво коментират Instagram и Hyp3r?

Действията на Hyp3r нарушават правилата на Instagram, но компанията не е забелязала този пробив в продължение на година. Вместо това, Hyp3r се радва на етикета „маркетинг партньор на Facebook”, при все че се възползва от слабостите в системите на Instagram.

От Hyp3r посочват, че това, което правят, не е грешно, тъй като всички данни са били публични и легитимно достъпни. Компанията вярва, че спазва всички правила за поверителност и не нарушава условията за ползване на социалната мрежа.

От Instagram, от своя страна, не са съгласни, като обвиняват Hyp3r в нарушаване на правилата. В резултат на това компанията е изхвърлена от платформата.

Защо никой вече не се смее на шегите на Марк Закърбърг?Няма друг представител на Силициевата долина, който да е съсредоточил в себе си толкова много власт над технологичен гигант

Hyp3r, почти сигурно, не е единствената организация, която използва тези технологии, за да следи активността на хората в социалните мрежи, създавайки детайлни профили.

Това, че от Instagram не са успели да засекат подобни действия по автоматично събиране на данни, не говори много добре за техните политики и цели, пише Business Insider.

Това разкритие идва да покаже, че Facebook изпитва сериозни проблеми със защитата на личните данни и наподобява скандала с компанията Cambridge Analitica.