Там, където данъкоплатците са изобретателни в укриването на пари, данъчните служби също се нуждаят от оригинални идеи. Социалните платформи за контакти се използват от италианските власти за откриване на длъжници.

По наблюдение на италианските данъчни власти Facebook е най-добрият източник на сведения за стандарта на живот. Публикувани снимки от чужбина, коментари за нова луксозна придобивка, хвалби за присъствие на екзотично място - всичко това разкрива начина на живот и най-вече евентуалните разлики между истинските доходи и онези, които са вписани в данъчната декларация.

Според директора на данъчните служби Атилио Бефера, Facebook и eBay са сред най-новите инструменти, ползвани от данъчните инспектори.

2.600 агенти на финансовата полиция са се специализирали в проучване на навиците и поведението на хората, общуващи в мрежата. При това всичко е съвсем легално и в рамките на закона.

Всеки агент може да стане приятел с вашите приятели и така да научи каквото му е необходимо. Специален софтуер анализира споделени в мрежата съдържания и ги съпоставя с декларираните данъци.

Софтуеърът бил в състояние дори да комбинира информацията и да я оценява от данъчна гледна точка. Ползва се от няколко служби и министерства в Италия и е известен под името "Серпико", по едноименния американски филм, популярен в Италия. В системата са заложени данните на 40 милиона граждани.

С помощта на специалния софтуеър през годината са засечени укрити данъци в размер на 1 милиард и 200 милиона евро, а през следващата година се очаква държавата да си възстанови от некоректни длъжници двойно по-голяма сума. Със 120 милиарда евро укрити данъци Италия е на челните места в Европа.

Манията по Facebook обхвана населението на Апенините от няколко години, а новите модели Смартфон улесняват ползването му навсякъде. Удобства предоставя и модерната система за интернет-връзки, която предлага италианската столица. Вечният град разполага със стотици места за безплатен интернет.

Източник: Дойче веле