Как 29-годишен използва блокчейн за до 25% по-ниски сметки за ток

1946
Как 29-годишен използва блокчейн за до 25% по-ниски сметки за ток

© Джулиус Тан, съосновател и изпълнителен директор на Electrify

Когато Бенсън Уанг разбрал, че може да намали разходите за електричество на своя бизнес с 25% чрез смяна на доставчиците, първоначално не повярвал. 

Три месеца по-късно той спестил 900 сингапурски долара (около 600 долара) – пари, които вложил обратно в своя ресторант.

Уанг управлява една от около 500-те сингапурски компании, които могат да се похвалят със спестени средства от електричество, възлизащи на общо 1.1 млн. щатски долара за миналата година.

Всички тези компании са избрали да се прехвърлят на създадената на база блокчейн платформа Electrify, която помага за смъкване на сметките за ток, променяйки начина, по който мислим, когато става дума за енергетика.

Всичко това звучи доста комплексно. Но според 29-годишния съосновател на платформата Джулиус Тан, това е следващата стъпка в една индустрия, която обикновено страда от доста смущения.

„Много индустрии преминават от централизация към децентрализация и споделена икономика. Ние разглеждаме енергийната индустрия по същия начин”, казва Тан, пред CNBC.

По абсолютно същия начин, както Airbnb и Uber отвориха туристическата и транспортната индустрии, Electrify дава на потребителите достъп до повече доставчици на ток – както големи компании, така и независими такива – чрез една централна платформа, така че лесно да могат да намират и сравняват цени и оферти, става ясно от думите на Тан. 

Дигиталните договори за доставка на ток се архивират чрез уникални записи посредством блокчейн технологията, премахвайки нуждата от адвокати и счетоводители, което, от своя страна, спестява около 30% от разходите за трансакция.

Electrify не е единствената компания, уловила тази тенденция. В действителност, Тан видял подобен бизнес, докато учел в Европа и решил да го приложи в родния си Сингапур. 

„Търговията на дребно с електроенергия не е дигитализирана в много страни, особено в Азия, като потребителите имат доста опции, но не и една универсална платформа”, казва Тан.

Така той и неговият партньор Марин Лим решили да запълнят тази ниша и преди 11 месеца основали Electrify.

Jay-Z инвестира в този младеж, който създаде Uber за самолетиЗапознайте се с Uber на въздухоплаването

„Ако вярвате силно, че системата не е правилна, то тогава най-добрият човек, който може да я поправи, сте самите вие”, посочва 29-годишният съосновател на блокчейн платформата за търговия на ток.

Събирайки много различни предложения за доставка на електричество на едно място, включително от възобновяеми източници на енергия, двамата предприемачи се надяват да направят достъпа на потребителите до пазара по-лесен.

Това става все по-важно на фона на увеличаващата се популация по света и нарастващото потребление на ток.

Само в Азия годишните разходи за енергия се очаква да скочат от 700 млрд. долара до 1.6 трилиона долара до 2035 г., по данни на Asian Development Bank.

Младата компания използва изкуствен интелект, за да таргетира най-добрите оферти на база бюджета и енергийното потребление на всеки един потребител.

„Това ни прави различни, тъй като всеки може да изгради платформа за трансакции”, казва Тан.

Засега платформата е достъпна само за юридически лица, но от есента на тази година ще се отвори и за потребителите на дребно, в тон с либерализацията на сингапурския пазар за електричество на дребно.

Electrify планира да се разрасне в Япония и Австралия, където по думите на Тан, има много домакинства, които сами генерират електричество и биха се възползвали от споделения модел на платформата, чрез която да продават собствената си мощност на други желаещи.

Начинанието е успяло да си осигури инвестиции в размер на 30 млн. долара чрез първично предлагане на дигитални активи (ICO), осъществено през март тази година.

10 прости идеи за бизнес, които са постигнали успехПредприемачеството не е свързано само с невъзможни идеи, достъпни за ограничен брой хора

Според анализатора Марк Хътчисън, този нов модел на дистрибуция на електроенергия може да провокира големите играчи в индустрията да се възползват от предимствата му в бъдеще.

Това обаче може да пореже по-малките играчи в бизнеса, тъй като големи енергийни компании лесно могат да предложат по-ниски цени чрез една такава споделена платформа.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

БАКБ с нов, модерен офис в София

Цветелина Бориславова, председател на Надзорния съвет, символично...