През 1990 г. Бърт и Джон Джейкъбс обичали да се шегуват помежду си, че „ще стигнат дотам, където никой продавач на фланелки не е стигал преди”.

Братята започнали да пътуват по източното крайбрежие на САЩ, продавайки шарени фланелки с интересен дизайн от врата на врата.

Нещата обаче вървели доста трудно. Четири години по-късно бизнесът бил толкова зле, че двамата братя имали общо едва 78 долара в себе си.

„Обмисляхме да се откажем”, казва Бърт Джейкъбс пред CNN. И както в повечето истории за успех, когато отчаянието излезе на сцената, добрите идеи идват на помощ.

В конкретния случай повратен момент се оказал един лежерен разговор относно „ежедневния поток от лоши новини”, които накарал братята да се замислят дали не могат да се противопоставят на апатията чрез поставянето на позитивни послания върху фланелките си.

Двамата единодушно се спрели на слогана „Животът е хубав” (Life is Good) и го принтирали върху тениските си. Това се оказало повратен момент. Три години по-късно бизнесът на Джейкъбс генерирал продажби за 1 млн. долара.

9GAG: От страничен проект до интернет феноменПонякога големите проекти стартират на шега

В наши дни Life is Good е бранд, който може да се похвали с приходи от около 100 млн. долара годишно, като братята продават от тениски и спално бельо до различни аксесоари и декорация.

Двамата предприемачи са израстнали в град Нийдъм, Масачузетс. През 1989 г. двамата правят дизайна на първата си тениска, след което я продават на улицата в Бостън. Тогава Бърт и Джон са съответно на 24 и 21-годишна възраст.

„И двамата търсехме начин да си изкарваме прехраната, създавайки изкуство”, казва Бърт Джейкъбс. По думите му, за разлика от изящното изкуство, такова, поставено на тениска, е по-близко до хората.

През 1994 г. двамата създават дизайн, изобразяващ усмихнато лице, и го поставят редом със слогана Life is Good. На уличен пазар в Кеймбридж, Масачузетс, всички 48 тениски биват продадени в рамките на едва 1 час.

„Това потвърди всичко, на което се надявахме: хората искат да се обединят около нещо позитивно”, казват Джейкъбс.

След като братята открили дизайн, който кореспондира с клиентите, бизнесът тръгнал само нагоре, като за първи път отчел продажби за 100 млн. долара през 2007 г.

Той беше отхвърлен 347 пъти, но накрая успяЕдна поучителна история

Джейкъбс отказват да споделят колко са спечелили през последната година, псочвайки само, че бизнесът им се намира в „отлична форма”. Братята дарят 10% от годишната си печалба за благотворителност.

В наши дни компанията на Джейкъбс има 178 души персонал. Продуктите им се продават в над 2 500 магазина в САЩ, Канада и света.

Въпреки че бизнесът им е доста по-голям, отколкото е бил в началото, Бърт Джейкъбс споделя, че целта си остава непроменена – разпръскване на оптимизъм.

„Това е мисия, която днес е по-важна от всякога”, добавя той.