Как европейският туризъм се адаптира към новите реалности?

3408
Как европейският туризъм се адаптира към новите реалности?

© Pixabay

Туристическият сектор, който генерира 10% от брутния вътрешен продукт на Европейския съюз, изпитва сериозни затруднения през 2020 година заради кризата, предизвикана от коронавируса. От февруари до юни в сектора е регистриран спад на приходите от 75%, се посочва в анализ на Евронюз, цитиран от БГНЕС.

За да спести милиони работни места, Европейската комисия облекчи правилата за държавна помощ. Чрез своите програми и фондове тя се опитва да осигури на бизнеса необходимата ликвидност.

В дългосрочен план Брюксел планира да използва фонда за възстановяване от 750 милиарда евро, за да направи туризма по-устойчив.


Експертите от туристическата индустрия също приветстваха инициативата на Комисията за въвеждане на общи критерии за определяне кога държавите-членки трябва да наложат ограничения.

„Ако хората трябва да пътуват отново, от съществено значение е европейските държави да се координират, когато налагат ограничения. Например, те трябва да използват общи критерии, за да определят рисковите области. Това е, което предлага Комисията и ние сме доволни“, каза Еманюел Муние, генерален секретар на Eu Travel Tec.

Ако секторът вече е трябвало да се адаптира към “новото нормално”, със сигурност промените все още не са приключили.

„След тази криза мисля, че хората ще искат да знаят повече при избора на опции за пътуване= Не само кое е най-доброто предложение, но и това, което е най-устойчивият вариант. Туроператорите ще трябва да бъдат по-прозрачни и дигитализацията ще играе по-подходяща роля, правейки пътуването по-лесно и по-евтино, но и по-безопасно и чисто", казва още Муние.
Ключови точки

През май Еврокомисията прие пакет от общи инициативи и критерии за туризъм и транспорт. Този пакет има за цел да помогне на държавите-членки да премахнат ограниченията за пътуване в рамките на ЕС и да позволи на туристическия бизнес да отвори отново след месеци на блокиране, като същевременно спазва необходимите здравни предпазни мерки, припомня изданието.

Специален уебсайт и приложението REOPEN EU с интерактивна карта стартираха през юни, за да предоставят на туристите и пътниците подходяща информация за безопасното пътуване в ЕС.

Комисията също така е предприела стъпки за осигуряване на ликвидност за туристическия бизнес, особено за малките и средните предприятия в сектора, благодарение на гъвкавостта, предоставена от правилата за държавната помощ и финансирането от ЕС:

Ще бъдат осигурени до 8 милиарда еврофинансиране за 100 000 малки предприятия, засегнати от кризата, чрез Европейския инвестиционен фонд.

Скок на резервациите в последната минутаОт началото на септември все повече български туристи избират българското море за уикенд туризъм


За да подпомогне заетостта, програмата SURE помага на държавите-членки да покрият разходите за национални програми за непълно работно време и подобни мерки, които позволяват на компаниите да запазят работните си места. Комисията също така подкрепя партньорствата между службите по заетостта, социалните партньори и бизнеса, за да улесни преквалификацията, особено за сезонните работници.

Но въпреки тези усилия и подкрепата на държавите от Общността, компаниите от туристическия бранш в момента оперират в условията на огромна несигурност.

Предприемачът Ан Прост от 20 години предлага индивидуални обиколки на историческия център във френския град Лион, както и специализирани гастрономически турове на трансалпийския град. Компанията й процъфтява преди пандемията.

Сега, в ситуацията на криза и несигурност, бизнесът на Ан е в режим на оцеляване.

„За съжаление трябваше да уволня стажантите. Тогава успокоих клиентите, които вече ми бяха платили, че ще им възстановя сумата или че ще запазя парите, за да предлагам услугата отново по-късно. И тогава трябваше да се обадя на други клиенти, за да им кажа, че все още съм тук и че веднага след като всичко ще приключи, ще предложа нова и още по-невероятна услуга", разказва тя.

Тя е била принудена да адаптира своя бизнес модел към „новото нормално“.

„Успокоих хората и им обясних, че са в безопасност на открито. Водя ги на места, които не са претъпкани и в малки групи. Дори това да означава по-малко клиенти. Но имам цял екип от водачи, които работят за мен и ние се адаптираме. Всичко е свързано с адаптация и успокоение”, казва още Ан Прост.

 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg