Как се печелят 1.2 млрд. долара в рамките на 3 месеца? Отговорът на този въпрос се намира на около 10 хил. метра надморска височина.

Авиокомпаниите в САЩ са спечелили рекордните 1.2 млрд. долара от такси за багаж през третото тримесечие на тази година, сочат данните на Министерството на транспорта на САЩ, цитирани от CNN.

Това е ръст от 10% спрямо същия период на миналата година. Новият рекорд за приходи от багаж детронира стария, който бе поставен през предходното тримесечие на настоящата година, когато авиокомпаниите спечелиха 1.18 млрд. долара от багаж.

Причина за рекордните приходи от багаж е бумът на икономичните полети, обяснява Брет Снайдер, бивш мениджър в авиокомпания и редактор на блога за пътешественици Crankyflier.com.

Потребителите, които закупуват билети за икономичната класа, обикновено не използват местата за багаж, разположени над главите на пасажерите.

Така, когато пътник пристигне на летището с багаж, който не може да се побере под седалката, авиокомпанията веднага го чекира, разбира се, срещу заплащането на допълнителна такса за багаж, ставя ясно от обяснението на Снайдер.

Превозвачите American Airlines и United Airlines въведоха през последните години бюджетни билети, които са по-евтини от стандартните икономични места, но позволяват на пътника да се качи на борда само с ръчен багаж.

Тази политика доведе до повишаване на броя пътници, респективно и на таксите, събирани за багаж на борда.

Броят пътници, използвали американските авиокомпании през първите 8 месеца на настоящата година, нараства с 3% на годишна база, по данни на Министерството на транспорта в САЩ.

„Това е добра година за пътуване, така че повече хора си чекират багажа“, отбелязва Джо Бранкатели, писател, който поддържа блога Joe Sent Me.

През януари администрацията на предишния президент Барак Обама се опита да въведе по-голяма прозрачност по отношение на таксите за багаж, като задължи превозвачите да ги показват ясно, преди пътника да закупи билета си.

През миналата седмица транспортното ведомство в САЩ обяви, че ще оттегли предложената регулация, тъй като „ограничава обществените ползи“.