В началото на тази седмица съдът в град Манси, щата Индиана, прати двойка съпрузи в затвора за близо 6 години, след като ги призна за виновни по обвинение за кражба на потребителска електроника от онлайн гиганта Amazon на стойност над 1.2 млн. долара.

Така беше поставена точка на измама, която Ерин и Лия Жанет Финан, и двамата на 38 годишна възраст, са практикували от години, предава CNBC.

„Схемата с Amazon е била тяхната работа”, посочват федералните в изявление. „Измамата се е превърнала в начин на живот”, добавят от властите.

Между 2014 година и 2016 година семейство Финан са създали стотици фалшиви идентичности и регистрации на платформата на Amazon, след което са използвали мрежата си за поръчката на над 2 700 електронни продукта, сред които камери GoPro, конзоли Microsoft Xbox, компютри Apple Macbook, таблети и много други.

След като поръчвали стоките, Финан събщавали на компанията, че доставените продукти са пристигнали с някаква повреда или че просто не работят.

Политиката на Amazon позволява на потребителите в някои случаи да получат нова стока преди още да са върнали старата, която се предполага, че не работи, пише в изявлението на съда.

Обикновено Amazon следи стриктно акаунтите на потребителите, за да предотврати подобна измама. Но по думите на властите, Финан са успявали да се измъкнат с новата стока преди да върнат „счупената” стара поръчка, използвайки дългия си списък с фалшиви идентичности или просто зарязвайки фалшивата регистрация преди измамата да бъде разкрита.

Той прави милиони, като купува от Walmart и продава чрез AmazonСамо 4 години след като напуска своята работа като счетоводител в Минеаполис, Минесота, бизнесът на младежа вече генерира шестцифрени печалби всяка година

Веднъж след когато Amazon давал съгласието си да прати нова стока безплатно, Финан продавали откраднатите продукти на техния съучастник, 29-годишният Даниел Глумак, който от своя страна ги продавал на търговци в Ню Йорк, които ги реализирали отново на пазара.

Семейство Финан понякога дори изисквали смяна на продуктите по няколко пъти – в един конкретен случай те получили два пъти замяна на смарт часовници с марка Samsung, тъй като посочили, че устройства не работели нито в първата, нито във втората пратка.

По този начин семейството успяло да продаде часовниците (на цена от 180 долара всеки) на Глумак, въпреки, че платили на Amazon само за един брой от тях.

Финан често плащали поръчките с gift карти, за да прикриват успешно следите си.

Така за малко над 2 години семейството успяло да открадне електроника на стойност над 1.2 млн. долара. Двойката прибрала общо 750 хил. долара от схемата, докато техния посредник по препродажбата Глумак заработил около 500 хил. долара през периода, посочват властите.

В крайна сметка обаче Amazon най-накрая успели да засекат схемата. Двамата съпрузи се признали за виновни по обвинения за пощенска измама и пране на пари. От своя страна Глумак се признал за виновен по обвинения за пране на пари и препродажба на крадени стоки, за което получил присъда от 2 години затвор.

Тримата обвиняеми ще трябва да възстановят сумата от над 1.2 млн. долара, която изкарали благодарение на измамата.

Служителите на Amazon печелят доста по-малко, отколкото мислитеДа си служител на Amazon съвсем не означава, че получаваш високо възнаграждение

След този случай Amazon са станали доста по-бдителни относно политиката си за замяна на стоки или поне на такива размисли навеждат последните новини.

През месец май тази година The Wall Street Journal съобщи, че потребители на Amazon осъмват с блокирани акаунти от компанията. Сред тях има и човек, който е върнал само една стока през тази година, след като се е възползват от опцията 4 пъти през 2017 година. По-късно Amazon възстановиха профила на конкретния потърпевш.

Според материала на финансовото издание, Amazon блокира профили на потребители, които прекалено често искат замяна на стоките или нарушават други точки от политиката за ползване. Алгоритъм определя кои акаунти са рискови, след което човек взима крайното решение.

През 2016 година британското издание The Guardian също съобщи, че Amazon блокира акаунти на потребители, които твърде често са връщали стоките през последните няколко години.