В наши дни редица компании се позиционират като технологични. Все повече големи търговци на дребно имат мобилни приложения и ефективни платформи за онлайн продажби.

Банките поглеждат към криптовалутите. Дори веригите за хранителни стоки вече разполагат с онлайн услуги за покупка и доставка на избраните продукти.

Всякакви компании разработват и използват технологии, за да направят операциите си по-ефективни, а техните продукти и услуги по-атрактивни за потребителите.

Сатя Надела, изпълнителен директор на Microsoft, познава света на дигиталните компании навярно по-добре от всекиго.

По време на последнното събитие на AT&T Business Summit Надела даде няколко съвета на компании, които имат желание да осъществят дигитална трансформация, предава CNN.

"Едно от нещата, за които мисля много, е, че ако посочваме всяка компания за дигитална или софтуерна, какво в действителност означава това? Как някой създава дигитална стратегия вътре във всяко предприятие, във всяка индустрия? Формулата, за която мисля, е това, което наричам „технологична интензивност“, посочва Надела.

Първо, казва той, компаниите трябва рано да възприемат новите технологии, за да подобрят бизнеса си, за да не прахосват време или пари на по-късен етап, опитвайки се да догонят тенденцията.

След това компаниите трябва да култивират способността да развият тяхната собствена дигитална идентичност, изграждайки ексклузивен софтуер, и инструменти, до които достъп имат само техните клиенти.

„Не искате да бъдете увлечени в харчене на оскъдните си ресурси за нещо, което по същество може да бъде достъпно като стока. Искате да внасята стоката и да изградите свой собствен IP", казва Надела.

Финалното парче от пъзела, според шефа на Microsoft, е, че компаниите трябва да разработят технология, на която трябва да вярват както потребителите, така и самата компания. Освен това трябва да се разчита на качествени снабдители, като е необходима и надеждна защита на самата система.

Надела вижда нещата подобно на математическа формула: „Технологично възприемане“ по „технологичната способност“, умножено по „силата на доверието“.

"Това трябва да направи всяка компания, за да се превърне в софтуерна“, смята той.

Разбира се, има смисъл точно шефът на Microsoft да дава подобни съвети. През последните години Microsoft направи завой във фокуса на бизнеса от операционната система Windows, отделяйки повече внимание и ресурси на разработката на уеб базирани технологии за бизнеса.

Така реално бизнес моделът на компанията лежи на тенденцията все повече фирми да искат да преминат към дигиталната икономика, кеото предполага, че ще използват продуктите на Microsoft, за да сторят това.

Това е особено вярно, когато говорим за нови технологии, като облачния бизнес, където Microsoft се конкурира с Amazon Web Services за това да убеди бизнеса и правителствените агенции да качат данните си на облака Azure.

През миналия месец Министерството на отбраната на САЩ сключи договор за облачни услуги Microsft Azure на стойност 10 млрд. долара.

По думите на Надела подхранването на дигиталната трансформация на други компании е част от визията на Microsft, откакто той стана изпълнителен директор през 2014 г.

Надела е едва третият изпълнителен директор в историята на компанията, като е първият, който не е сред основателите й. Негови предшественици са Бил Гейтс и Стив Балмър.

Microsoft надви Amazon в битката за облачните услуги на ПентагонаСтойността на контракта може да достигне 10 млрд. долара за период от 10 години

Според Надела Microsoft e стартирала като компания, която създава платформи и инструменти за целите на други бизнеси. Именно поради това фокусът към облачните услуги представлява завръщане към корените на бизнеса.

По думите му в наши дни има три основни технологични промени, които компаниите ще трябва да възприемат: способността да имат мощна изчислителна възможност на различни устройства, изкуствен интелект, който оформя смисъла на данните, калкулирани и събрани от изчислителната нощ, както и това, че хората вече разчитат на най-различни умни устройства, като гласовите асистенти или смарт очилата.

Разработката на изкуствен интелект е ключва цел за Надела начело на Microsоft.

„Тези три тенденции се съчетават – изчислителните процеси са навсякъде. Всяко преживяване се задвижва от изкуствен интелект, като живеем в многосмислен свят с множество устройства“, казва Надела.

"И въпросът е: Какво означава това за търговията на дребно? Какво означава това за туризма? Какво означава за здравеопазването?", добавя той.