Ако ви попитат за името на някой супермодел, навярно ще се сетите за Наоми Нембъл или Линда Еванджелиста, или за някои от актулните звезди, като Кендъл Дженър и Джиджи и Бела Хадид.

Сега обаче си представете, че трябва да обясните защо Кембъл и Хадид са „супер”, а други дами, които дефилират по подиумите, са просто „модели”.

Какво определя това разграничаване – парите, които печелят, популярността или нещо друго?

Терминът „супермодел” обикновено провокира спорове. Според някои критици Хадид и Дженър не могат да се наричат супермодели, тъй като корените на тяхната слава и богатсво са другаде, а не на модния подиум. И трите дами реално стават популярни от телевизионни риалити програми.

Моделът и актриса Ребека Ромижн наскоро посочи, че Дженър и Джиджи Хадид не са „истински супермодели”, а един от първите супермодели в света Стефани Сиймор се изразява доста нецензурно по техен адрес.

Директорът на Vogue Runway Никол Фелпс коментира пред CNN, че Дженър и сестрите Хадид са заслужили прозвището супермодели. Терминът започва да се среща за първи път, според Фелпс, когато моделите започват да стават големи звезди, подписвайки договори за милиони долари.

„Но думата „супермодел” смятам, че кристализира за всички, след като Линда Еванджелиста посочи в началото на 1990-те години, че не става от леглото за по-малко от 10 хил. долара на ден”, казва Фелпс.

“За да бъде човек супермодел, той трябва да е в елитна група модели, които подписват тези договори за милиони долари”, добавя тя.

Фелпс посочва модели, като Кембъл, Еванджелиста и Синди Крауфорд, като първите супермодели. Втората вълна се състои от дами, като Кейт Мос, Жизел Бюндхен и други.

В наши дни едни от най-популярните имена са именно Дженър и Хадид. „Те са интересен нов случай по отношение на супермоделите, тъй като идват от телевизията, което ги прави нещо като свеж полъх сред супермоделите”, смята Фелпс.

Но най-големият фактор за моделите през 2019 г. е популярността им в социалните медии. „Моделите, които имат огромна база последователи, са супермоделите на днешния ден”, казва Фелпс.

„Ако Кендъл реши да публикува изображение от кампания, 100 млн. души ще видят тази картинка. Можете да видите как моделите успяват да изкарват доста големи заплати”, добавя тя.

Дигитални инфлуенсъри? Да, има и такова нещо Популярните личности от плът и кръв, като Бела Хадид и Кендал Дженър, може би ще трябва да подсигурят позициите си в кралството на инфлуенсърите, за да не бъдат изместени от симулатори

Супермоделът Коко Роча, която се радваше на голям брой почитатели онлайн още докато Дженър и Хадид са били в училище, също смята, че социалните медии са важни в наши дни.

Според нея разликата между двете епохи е, че днес моделите не вървят ръка за ръка с мистерията, тъй като всичко е на показ в интернет. „В наши дни човек знае какво ядат, къде пазаруват, с кого се срещат, а преди човек не знаеше нищо”, казва Роча.

Въпреки че днешните модели обръщат гръб на мистерията, те се превръщат в хора със сериозно влияние. „Мисля, че това, което направи социалната медия за мен и много модели, е, че ни даде глас”, казва Роча.

Според Натали Фелпс в наши дни дори моделите, които не са „супер”, могат да изградят кариера благодарение на социалните мрежи.

Повечето модели - дори тези, които работят за най-известните модни къщи, никога няма да станат супермодели, тъй като в наши дни има стотици хиляди момичета, които практикуват това.

sunday’s for the girls

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on