Uber обяви загуба от над 1 млрд. долара за първото тримесечие на тази година, демонстрирайки, че все още има дълъг път пред себе си, докато се превърне в устойчиво печеливша компания.

Услугата за споделено пътуване отчита загуба от 1.01 млрд. долара за първите три месеца на тази година, спрямо печалба от 3.75 млрд. долара през същия период на 2018 година, съобщава CNN.

Печалбата преди година се дължи главно на решението на Uber да се раздели с два от бизнесите си в чужбина в полза на свои конкуренти.

Това е първият отчет на Uber, откакто компанията стана публична по-рано през този месец. Дългоочакваният борсов дебют на стартъпа бързо се превърна в разочарование, след като акциите на компанията започнаха първата си търговска сесия на цена от 42 долара за брой, или по-ниско от цената, на която се предлагаха книжата в рамките на IPO-то – 45 долара за лот.

Преди публикуването на отчета, акциите на Uber се търгуваха на цена от около 40 долара или с 11% по-ниска цена спрямо IPO-то. Книжата добавиха 4% в часовете след това.

През последното десетилетие Uber набра безпрецедентна сума под формата на частни инвестиции от рискови капиталисти, знаменитости и Саудитска Арабия, проправяйки си решително път на пазарите по света.

Понастоящем обаче, компанията се изправя пред реалността, опитвайки се да спечели доверието на инвеститорите на Wall Street, които са притеснени от историята на Uber изпълнена с редица забавяния в приходи и печалба. Паралелно към това може да се добави и рискът за международния бизнес на компанията на фона на търговската война,която води САЩ с Китай, но и с повечето си търговски партньори по света.

„Въпреки, че съм горд от това, което постигнахме с нашето IPO, казах на екипа си, че това е само една една спирка от дълго пътешествие”, коментира изпълнителният директор на Uber Дара Косровшахи пред анализатори.

Колко печелят водачите на Uber и Lyft в Ню Йорк?33-годишният Ал Кастильо, работи за Uber, Lyft и Juno в Ню Йорк на пълен работен ден

Uber обяви приходи в размер на 3.1 млрд. долара за първото тримесечие, което е ръст от 20% на годишна база. Това е силен растеж според някои стандарти, но не е това, което инвеститорите очакваха от технологична компания, която току-що е станала публична.

Бизнесът със споделено пътуване, основният източник на приходи, записва ръст от 9% на годишна база. Други нови сегменти в услугите на Uber също демонстрират нарастване. Uber Eats, услугата за доставка на храна, удвоява генерираните приходи.

Дара Косровшахи коментира, че Uber се чувства добре относно своята позиция на пазара на доставки на храна, но признава, че това е труден бизнес. „Предизвикателство е. Има много играчи, които са добре финансирани, оперират добре и се конкурират, за да спечелят”, казва той.

Uber харчи сериозни суми за маркетинг и субсидиране на цената на превозите. Компанията инвестира и в нови услуги, като тази за доставка на храна, електрически велосипеди и скутери и други.

Lyft, основният конкурент на Uber на американския пазар, също се смъкна дълбоко в червена територия след IPO-то си. Lyft отчита загуба в размер на 1.14 млрд. долара за първото тримесечие, главно поради компенсации под формата на акции и други разходи свързани с IPO-то.

Uber привлече 8.1 милиарда долара от IPO-то Пазарната капитализация на компанията достига 82 милиарда долара

По-рано през този месец, финансовия директор на Lyft Браян Робъртс посочи, че компанията вижда път за постигане на рентабилност в своя основен бизнес, като настоящата 2019 година ще бъде пикова по отношение на загубата, която отчита стартъпът.

Ръководството на компанията смята, че индустрията за споделено пътуване става все по-рационална, като все повече се търси завземане на пазарен дял чрез подобряване на изживяването на клиентите и усилване силата на бранда, отколкото чрез субсидиране на самите пътувания.

Според Дара Косровшахи, това е позитивен сигнал за индустрията. „Смятам, че конкурирането на база бранд и продукт е по-здраволсовно от конкурирането само на база похарчени пари”, посочва той.

С оглед това колко много пари губят двете компапнии, навярно инвеститорите на Wall Street ще се съгласят с думите на изпълнителният директор на Uber.